Sophie Hilbrand kwakkelt verder op NPO 1

De geleidelijke verhuizing van Sophie Hilbrand van NPO 3 naar NPO 1 is nog altijd geen succes. De presentatrice weet het grote publiek niet te boeien op het vlaggenschip van de NPO. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hilbrand zag afgelopen seizoen al haar programma’s Buitenspel en Het Instituut keihard floppen op ’s lands meest bekeken tv-zender en gisterenavond laat begon ook haar nieuwe programma Hotel Sophie met zwaar ondermaatse cijfers op NPO 1.

Na Hello Goodbye (1 miljoen en 17 procent) en Ilse’s Veranda (924.000 en 17 procent) begon Hotel Sophie donderdagavond om 22.15 uur met slechts 416.000 kijkers (9 procent), een fikse tegenvaller voor NPO 1.

NPO 1 kwam donderdagavond uit op een gemiddeld marktaandeel van 21,1 procent en Hilbrand zat daar maar liefst 56 procent onder.

Hilbrand vertelde gisteren in het AD nog dat ze blij is met haar transitie naar NPO 1. “Dat is vorig seizoen al voorzichtig begonnen met wetenschapsprogramma Het Instituut, waar ook een tweede reeks van komt. Die verhuizing naar NPO 1 is deel van de natuurlijke ontwikkeling die ik als programmamaker doormaak.”

Ik kreeg jarenlang de vraag: word je niet te oud voor een jongerenomroep als BNN? Daar zat ik zelf ook wel mee, maar waar ga je dan heen? Staatssecretaris Sander Dekker heeft me die keus bespaard toen hij de fusies bij de publieke omroep afdwong. BNN en VARA zijn inmiddels één, waardoor ik nu zonder moeite door kan groeien.”

Vanaf 16 september is Hilbrand te zien met nóg een programma op NPO 1, namelijk de nieuwe satirische nieuwsshow Dwars door de Week.

Foto: BNNVARA, Annemieke van der Togt

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen