‘John de Mol kan sportzender maken van NU.nl’

Voor Marianne Zwagerman is het nog geen uitgemaakte zaak of John de Mol wel of geen bod gaat doen op NU.nl. Hij heeft immers een groot internetplatform nodig voor de realisatie van de Nederlandse multimediagigant die hij voor ogen heeft. Dat zegt de mediakenner in haar column op BNR Nieuwsradio. De Mol ontkende deze week in een statement interesse te hebben in NU.nl. “Er is geen sprake van een bod, niet op dit moment, niet gisteren en ook niet vorige week“, luidde het.

Juist die passage in het statement vindt Zwagerman opvallend. Immers, zo zegt ze: “Wij zijn alleen maar geïnteresseerd in het bod in de toekomst.

En in de toekomst heeft De Mol internet hard nodig. Hij heeft al televisie (SBS) en radio (Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica), maar nog geen internetreus. “De Mol kan namelijk niet zonder groot internetbereik het mediabedrijf bouwen dat hem voor ogen staat.”

NU.nl kan dat bereik bieden. “NU.nl is een van de grootste spelers op internet waar het SBS van Talpa totaal geen positie heeft. Met NU.nl in huis kan de Mol bijvoorbeeld zijn derde poging doen om een sportzender te beginnen, nu uitzendingen van sportwedstrijden in een snel tempo naar internet verschuiven.

Naar verluidt zou Sanoma 100 miljoen euro willen hebben voor NU.nl. Dat is de site best waard, denkt Zwagerman.

De BNR-column van Marianne Zwagerman kunt u hier beluisteren.

Foto: Omroep WNL

Meer in WNL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen