André van Duin en Linda de Mol verdelen de kijker


De kijkcijfers van zondag 24 september 2017 (SKO)

André van Duin en Linda de Mol heersen over de zondagavond. Samen verdelen zij meer dan de helft van alle kijkers in de eerste helft van prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Heel Holland Bakt kwam uit op bijna 2,5 miljoen kijkers (33 procent), terwijl Miljoenenjacht er ruim 1,8 miljoen (26 procent) noteerde. Beide programma’s noteren winst ten opzichte van vorige week, toen er respectievelijk bijna 2,3 miljoen mensen en bijna 1,8 miljoen mensen keken.

Gedurende de tweede helft van prime time was RTL 4 sterker dan NPO 1: de dramaserie Meisje van Plezier noteerde 1,2 miljoen kijkers (20 procent), terwijl Hotel Romantiek niet verder kwam dan 785.000 kijkers (13 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 3: Zondag Met Lubach noteerde daar maar liefst 937.000 kijkers (16 procent). Daaraan voorafgaand waren Penoza (719.000 kijkers en 10 procent) en Sluipschutters (299.000 kijkers en 5 procent) te zien.

Verder werd vooral SBS 6 goed bekeken. Undercover in Nederland kwam om half tien uit op 762.000 kijkers (13 procent). Daaraan voorafgaand kwam De Meldkamer tot 482.000 kijkers (7 procent).

De zes andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Tegenlicht: 358.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hawaii Five-O: 291.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 240.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Mission Impossible: 201.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Snow White and The Huntsman: 174.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Expeditie Robinson: 147.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen), Studio Sport (935.000), Half Acht Nieuws (781.000), vtwonen (521.000), 3 op reis (402.000) en RTL Boulevard (350.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (978.000), Shownieuws (782.000), Studio Voetbal (666.000), Nieuwsuur (442.000), Hartstikke Hollands (376.000) en Geer en Goor Stevig Gebouwd (365.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.475.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.337.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.249.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.811.000
05. Meisje van plezier (RTL4) 1.156.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 978.000
07. Zondag Met Lubach (NPO3) 937.000
08. Studio Sport (NPO1) 935.000
09. Hotel Romantiek (NPO1) 785.000
10. Shownieuws (SBS6) 782.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 781.000
12. Undercover in Nederland (SBS6) 762.000
13. Penoza 5 (NPO3) 719.000
14. Studio Voetbal (NPO1) 666.000
15. Wielrennen WK Heren (NPO1) 526.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.8%
2. RTL4 / 17.6%
3. SBS6 / 10.3%
4. NPO3 / 7.0%
5. Vero / 4.8%


6. NPO2 / 4.5%
7. RTL8 / 3.5%
8. NET5 / 2.8%
9. RTL7 / 2.2%
10. RTL5 / 1.9%


11. FS1E / 0.9%
12. RTLZ / 0.8%
13. Discov / 0.8%
14. Comedy / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,3%
2. RTL Nederland 25,2%
3. SBS Groep 18,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen