RTL Summer Night ook met Channing Tatum niet in trek


De kijkcijfers van vrijdag 18 augustus 2017 (SKO)

De Beau van Erven Dorens-show RTL Summer Night wist vrijdagavond ook met Hollywood-ster Channing Tatum geen klinkende kijkcijfers neer te zetten. De uitzending kwam niet verder dan 580.000 kijkers en 12 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL Summer Night heeft het tij van de dalende kijkcijfers van RTL Late Night niet kunnen keren. De ster van Eva Jinek blijft schijnen op de late avond. Gisteren trok zij 1,1 miljoen kijkers (25 procent).

Tatum werd voor de studio van RTL Summer Night opgewacht door een gillende meute. “Hij is ontzettend aardig en is met iedereen op de foto gegaan“, aldus Van Erven Dorens, die hem ‘een van de beroemdste en knapste acteurs uit Amerika’ noemde.

NPO 1 was niet alleen de winnaar op de late avond, maar ook op prime time. De quiz Een tegen 100 was goed voor 1,3 miljoen kijkers (25 procent). De Flikken Rotterdam-herhaling trok daaraan voorafgaand 720.000 kijkers (14 procent).

De Slimste Mens was met 1,2 miljoen kijkers (24 procent) de nummer twee op prime time. Aansluitend wist Baardmannetjes 426.000 kijkers (8 procent) te amuseren.

Het brons was voor het eerdergenoemde RTL Summer Night op RTL 4. De talkshow werd voorafgegaan door Geer en Goor Zoeken Een Hobby (535.000 kijkers en 11 procent).

RTL 7 was de nummer vier op prime time: Voetbal Inside kwam uit op 427.000 kijkers (9 procent).

De zes andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met hockey Nederland – Spanje: 257.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 236.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Jurassic Park 3: 216.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Karen Carpenters Autopsie: 161.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Side Effects: 135.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 91.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Half Acht Nieuws (914.000), Zesuurjournaal (908.000), EenVandaag (855.000), Great British Bake Off (843.000), RTL Boulevard (621.000) en Editie NL (563.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,1 miljoen), Eredivisie op vrijdag (752.000), Nieuwsuur (645.000) Hart van Nederland (644.000), RTL Summer Night (580.000), het late NOS Journaal (529.000) en Shownieuws (518.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktleider, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.974.000
02. Een tegen 100 (NPO1) 1.269.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.216.000
04. Jinek (NPO1) 1.064.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 914.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 908.000
07. EenVandaag (NPO1) 855.000
08. Great British Bake Off (NPO1) 843.000
09. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 752.000
10. Flikken Rotterdam (NPO1) 720.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 645.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 644.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 621.000
14. RTL Summer Night (RTL4) 580.000
15. Editie NL (RTL4) 563.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 13.1%
3. NPO2 / 8.7%
4. SBS6 / 7.1%
5. RTL7 / 4.9%


6. NET5 / 4.3%
7. NPO3 / 3.8%
8. RTL5 / 2.4%
9. RTL8 / 2.3%
10. SBS9 / 1.9%


11. Vero / 1.5%
12. Discov / 1.6%
13. TLC / 1.3%
14. Comedy / 1.1%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,6%
2. RTL Nederland 22,7%
3. SBS Groep 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen