NPO 1’s We Zijn Er Bijna momenteel grootste tv-hit


De kijkcijfers van maandag 14 augustus 2017 (SKO)

De Martine van Os-bejaardensoap We Zijn Er Bijna is momenteel het meest bekeken primetime-programma van de Nederlandse tv. De derde aflevering trok maandag 1,6 miljoen kijkers (30 procent) naar het programma op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is al de derde week op rij dat er zo veel mensen kijken naar het programma van Omroep MAX. Geen enkel ander tv-programma weet op dit moment in de zomer meer kijkers te bekoren op prime time.

Voorafgaand aan We Zijn Er Bijna trok de andere MAX-hit Groeten van MAX een publiek van ruim 1,1 miljoen kijkers (21 procent).

Dat programma heeft het net iets moeilijker, want om half negen moet er worden geconcurreerd met NPO 2’s kijkcijferkanon De Slimste Mens. Daar keken ditmaal 1,2 miljoen mensen (22 procent) naar. Aansluitend trok Kijken In De Ziel 245.000 kijkers (5 procent).

Het brons op prime time was voor RTL 4: Helemaal Het Einde scoorde 733.000 kijkers (13 procent). RTL Summer Night trok vervolgens slechts 442.000 kijkers (9 procent).

Tijdens RTL Summer Night werd RTL 4 ingehaald door twee andere zenders: Mr. Frank Visser Doet Uitspraak scoorde 616.000 kijkers (12 procent) op SBS 6 en Voetbal Inside noteerde 540.000 kijkers (10 procent) op RTL 7.

De vijf andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Genante Lijven: 247.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met X Men: 231.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Beest In Klaas: 217.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Laatste 100 Dagen Van Diana: 212.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Blue Crush: 203.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (931.000), Half Acht Nieuws (854.000), EenVandaag (785.000), RTL Boulevard (769.000), Great British Bake Off (670.000) en Utopia (571.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (823.000), Journaal Laat (747.000), Shownieuws (583.000), Nieuwsuur (470.000) en RTL Summer Night (442.000) het meest in trek. De late Boulevard trok 290.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.991.000
02. We Zijn Er Bijna (NPO1) 1.602.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.150.000
04. Groeten van MAX (NPO1) 1.144.000
05. Jinek (NPO1) 1.027.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 931.000
07. Half Acht Nieuws (RTL4) 854.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 823.000
09. EenVandaag (NPO1) 785.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 769.000


11. Journaal Laat (NPO1) 747.000
12. Helemaal Het Einde (RTL4) 733.000
13. Great British Bake Off (NPO1) 670.000
14. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 616.000
15. Shownieuws (SBS6) 583.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.7%
2. RTL4 / 13.1%
3. SBS6 / 10.6%
4. NPO2 / 7.3%
5. RTL7 / 5.8%


6. NET5 / 4.2%
7. Vero / 3.4%
8. RTL8 / 2.8%
9. RTL5 / 2.5%
10. NPO3 / 2.4%


11. TLC / 1.1%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 0.9%
14. SBS9 / 0.9%
15. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,4%
2. RTL Nederland 24,2%
3. SBS Groep 19,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: Omroep MAX

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen