Half miljoen kijkers voor seizoensaftrap Voetbal Inside


De kijkcijfers van vrijdag 11 augustus 2017 (SKO)

De seizoensaftrap van Voetbal Inside wist vrijdagavond 479.000 kijkers (9 procent) te bekoren. Daarmee was RTL 7 de meest bekeken commerciële zender op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De mannen van Voetbal Inside wisten onder meer de gedeeltelijk gelijktijdig uitgezonden talkshow van Beau van Erven Dorens op zusterzender RTL 4 te verslaan. RTL Summer Night bleef op het vlaggenschip steken op een score van 435.000 kijkers (8 procent).

Voetbal Inside is veruit het meest bekeken tv-programma van RTL 7. Ook dit nieuwe seizoen is weer van start gegaan met mooie cijfers. Ter vergelijking: het gemiddelde marktaandeel van de zender lag vorige week nog op ruim 3 procent.

De NPO was de grote winnaar op prime time: het WK Atletiek trok 1,3 miljoen kijkers (26 procent) naar NPO 3, De Slimste Mens noteerde 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 2 en Een tegen 100 scoorde 979.000 kijkers (18 procent) op NPO 1.

De vijfde zender op prime time was RTL 4 met Geer en Goor Zoeken Een Hobby (453.000 kijkers en 9 procent) en het eerdergenoemde RTL Summer Night.

De vijf andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Lost World Jurassic Park: 295.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 267.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Sekskliniek: 153.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Up in the Air: 134.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 125.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (984.000), EenVandaag (936.000), RTL Boulevard (773.000), The Great British Bake Off (689.000) en Editie NL (632.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (796.000), Eredivisie op vrijdag (684.000), Hart van Nederland (667.000), Shownieuws (576.000), Nieuwsuur (436.000) en RTL Summer Night (435.000) het meest in trek. De late Boulevard trok 314.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 3 pakte zilver met 13 procent en RTL 4 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.652.000
02. WK Atletiek (NPO3) 1.288.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.186.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.094.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 984.000


06. Een tegen 100 (NPO1) 979.000
07. EenVandaag (NPO1) 936.000
08. Jinek (NPO1) 796.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 773.000
10. Great British Bake Off (NPO1) 689.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 684.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 667.000
13. Editie NL (RTL4) 632.000
14. Flikken Rotterdam (NPO1) 625.000
15. Shownieuws (SBS6) 576.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.8%
2. NPO3 / 12.7%
3. RTL4 / 12.3%
4. SBS6 / 7.7%
5. NPO2 / 7.3%


6. RTL7 / 4.8%
7. NET5 / 4.1%
8. RTL8 / 2.1%
9. RTL5 / 2.0%
10. Vero / 1.8%


11. SBS9 / 1.5%
12. N.geog / 1.3%
13. Discov / 1.1%
14. FS1E / 1.1%
15. Eurosp / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,8%
2. RTL Nederland 21,2%
3. SBS Groep 15,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen