Vierdaagse-programma is kijkcijferhit op tijdstip DWDD


De kijkcijfers van dinsdag 18 juli 2017 (SKO)

Het Gevoel van de Vierdaagse met Fons de Poel is dinsdagavond op het tijdstip van De Wereld Draait Door van start gegaan met 868.000 kijkers. Daarmee trok NPO 1 maar liefst 26 procent van alle kijkers op dat moment. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Geen enkel ander programma wist zoveel kijkers te boeien op dat moment. Het meest bekeken alternatief was RTL 4, dat met de combinatie RTL Boulevard en Half Acht Nieuws zo’n 700.000 kijkers wist te boeien.

Ook SBS 6 heeft een Vierdaagse-programma, maar De Vierdaagse is pas te zien op de zeer late avond, ná Shownieuws. Daar keken gisteren 354.000 kijkers (17 procent) naar.

NPO 1 bediende een kwart van alle kijkers om half negen met Opsporing Verzocht, dat ruim 1 miljoen kijkers (25 procent) trok. Ook was de zender winnaar om half tien met De Avondetappe, goed voor 869.000 kijkers (19 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief: Een Dubbeltje Op Zijn Kant kwam uit op 481.000 kijkers (11 procent), waarna een kersverse RTL Summer Night 512.000 kijkers (12 procent) neerzette.

SBS 6 deed niet veel onder voor de concurrent en zette met een dubbele NCIS: New Orleans 397.000 kijkers (9 procent) en 417.000 kijkers (9 procent) neer.

De zeven andere top-tien-zenders scoorden op prime time (Nieuwsuur uitgesloten) als volgt:

  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders Leeghalen of Betalen: 388.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Sweet Home Alabama: 310.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Fons bij de Buren: 250.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 181.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met First Dates: 176.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met American Reunion: 160.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Tooth Fairy: 99.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), het Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Het Gevoel van de Vierdaagse (868.000), EenVandaag (857.000), Half Acht Nieuws (753.000), RTL Boulevard (686.000), Editie NL (528.000), Wie Doet De Afwas (474.000) en Utopia (377.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (950.000), Hart van Nederland (848.000), Shownieuws (739.000), het late NOS Journaal (703.000), RTL Summer Night (512.000), Nieuwsuur (448.000) en De Vierdaagse (354.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.503.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.125.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.029.000
04. Jinek (NPO1) 950.000
05. De Avondetappe (NPO1) 869.000


06. Het Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 868.000
07. EenVandaag (NPO1) 857.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 848.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 753.000
10. Shownieuws (SBS6) 739.000


11. Journaal laat (NPO1) 703.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 686.000
13. Tour de France (NPO1) 608.000
14. Editie NL (RTL4) 528.000
15. RTL Summer Night (RTL4) 512.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.0%
2. RTL4 / 12.9%
3. SBS6 / 10.6%
4. NET5 / 5.2%
5. NPO2 / 4.5%


6. RTL5 / 3.9%
7. NPO3 / 3.0%
8. Vero / 2.7%
9. RTL7 / 2.4%
10. RTL8 / 2.3%


11. Eurosp / 1.5%
12. TLC / 1.4%
13. Comedy / 1.2%
14. Ziggo / 1.1%
15. BBCFirst / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,5%
2. RTL Nederland 21,5%
3. SBS Groep 19,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: KRO-NCRV

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen