‘RTL-ster Anna Nooshin belazert Instagram-volgers’

Anna Nooshin, bekend van Boulevard, belazert haar Instagram-volgers door de teneur van de reacties op haar posts te beïnvloeden. Dat heeft de Volkskrant ontdekt. Als uithangbord van de leegheid van het bestaan prijst Nooshin op haar social-media-account allerlei ditjes en datjes aan. Zo stond ze laatst aan een door Shell gesponsorde waterfles te lurken. Met de opbrengst van die flesjes wordt plastic opgeruimd op Haïti. Prima actie, maar ondertussen bevuilt Shell de rest van de wereld.

De volgers van Nooshin keerden zich dan ook tegen de social-media-ster. Shell in een positief daglicht is volgens hen niet kies. “Ik had jou echt anders ingeschat“, klonk het.

Aangezien Shell heeft betaald voor de aandacht van Nooshin, zijn negatieve reacties niet bepaald welkom. Daarom kwam Nooshin met een statement. Ze sprak van ‘een mooi begin’ en dat ‘alle beetjes helpen’.

Daarop regende het ineens positieve reacties. “Lieverd, fantastisch initiatief!“, klonk het opeens. En iemand anders: “Dat Shell dit ook support vind ik een mooi iets, ze zetten zich in voor iets positiefs voor de wereld.”

De Volkskrant ontdekte de keiharde waarheid. “Na enig googlewerk bleken vrijwel alle lyrische reacties afkomstig te zijn van medewerkers van het desbetreffende marketingbureau. Zij kwamen Nooshin steunen én de eigen campagne redden. Het hielp even. Als een druppel op een gloeiende plaat.

Het artikel ‘Online campagne redden? Plaats gewoon zelf lyrische reacties’ kunt u lezen op de Volkskrant-site.

Dus.

Een bericht gedeeld door Anna Nooshin (@annanooshin) op

Foto: RTL Boulevard

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen