Confederations Cup-finale bezorgt NPO 3 zilver
De kijkcijfers van zondag 2 juli 2017 (SKO)
De finale van de Confederations Cup, die Duitsland heeft gewonnen van Chili, trok zondagavond 811.000 kijkers (15 procent) naar NPO 3. Daarmee pakte de tv-zender zilver op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Confederations Cup, een toernooi tussen de kampioenen van de zes overkoepelende continentale voetbalbonden aangevuld met de wereldkampioen en het organiserende land, was de afgelopen periode uitgebreid te volgen via NPO 3.
De meest bekeken zender op prime time was NPO 1. Dat station trok met Tussen Kunst en Kitsch bijna 1,2 miljoen kijkers (21 procent) en met De Avondetappe 828.000 kijkers (14 procent).
Verder deed vooral SBS 6 het goed. Dat station kwam met Oplichters in het Buitenland uit op 693.000 kijkers (12 procent). Daaraan voorafgaand noteerde Wegmisbruikers 583.000 kijkers (10 procent).
De nummer vier op prime time was RTL 4, dat All You Need Is Love (673.000 kijkers en 12 procent) en Broadchurch (591.000 kijkers en 10 procent) op het menu had staan.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Ranking the Stars met 497.000 kijkers (9 procent) op NPO 3, Hawaii Five-O met 376.000 kijkers (7 procent) op Veronica, Overboard met 372.000 kijkers (7 procent) op Net5 en Border Security: Australia’s Front Line met 286.000 kijkers (6 procent) op Veronica.
RTL 7 trok met Tour du Jour slechts 234.000 kijkers (4 procent).
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Studio Sport (1 miljoen), Erica op Reis (809.000), Half Acht Nieuws (750.000), vtwonen (421.000) en De Grote Verbouwing (372.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Shownieuws (1 miljoen), Hart van Nederland (1 miljoen), Andere Tijden Sport (729.000) en Nieuwsuur (658.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, SBS 6 pakte zilver met 12 procent en NPO 3 brons met 10 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.744.000 02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.177.000 03. Shownieuws (SBS6) 1.049.000 04. Hart van Nederland (SBS6) 1.043.000 05. Studio Sport (NPO1) 1.022.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 18.7% 2. SBS6 / 12.3% 3. NPO3 / 9.8% 4. RTL4 / 9.5% 5. NET5 / 5.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,0% 2. SBS Groep 24,5% 3. RTL Nederland 18,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |