‘VARAgids steeds meer een verkapte reclamefolder’

De VARAgids geeft in zijn rubriek met lezersbrieven een podium aan iemand die zich groen en geel ergert aan de ‘vercommercialisering’ van de tv-gids. Dat is te lezen in de kiosk. Abonnee R. de Haan heeft het helemaal gehad. “Ik krijg de indruk dat de VARAgids steeds meer een verkapte reclamefolder aan het worden is. Reclame die in de gids zelf wordt vermeld neem je op de koop toe omdat je daar overheen kunt lezen. En de VARA zal deze reclame-inkomsten nodig hebben.”

De Haan vervolgt: “Maar tot mijn verbazing trof ik bij deze gids de navolgende reclamefolders aan: Nationale Postcodeloterij, Landleven en Intersko Comfortschoenen. Ik vind dit niet passen bij een omroepblad.”

De VARAgids wordt verdedigd door columnist Özcan Akyol. “Het zit zo: de oplagecijfers van nagenoeg alle bladen dalen, dus gaan uitgevers op zoek naar andere manieren om inkomsten te werven. Er werken ontzettend veel lieven mensen voor dit mooie blad en die worden logischerwijs allemaal betaald.”

En daarom kan het gebeuren dat er soms wat meer reclamefolders met de gids meekomen. Het is puur overleving. Leg ze direct bij het oud papier, als u zich eraan ergert, of doneer ze aan de buurman. Maar heb begrip!“, besluit hij in de gids (via Blendle).

Foto: VARA

Meer in VARA

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen