Telegraaf jaagt met VNDG op meer kijkminuten

Telegraaf is begonnen met zijn nieuwe videoplatform VNDG. Daarmee hoopt de krant een veel grotere speler te worden op het gebied van video. Dat vertelt Mandy van der Wal, directeur OTT bij het bedrijf, in Adformatie. Nu pakt De Telegraaf 9 minuten van de gemiddeld vijf uur die we dagelijks naar videocontent kijken. Dat is volgens Van der Wal al ‘heel behoorlijk’, maar ze verwacht dat het aantal kijkminuten met VNDG flink omhoog moet kunnen. Men kan vanaf nu een kijkje nemen.

‘TV voor onze abonnee!’, kopt De Telegraaf vandaag groots op zijn voorpagina, begeleid door een foto van VNDG-gezichten Saskia Belleman, Danie Bles, John van den Heuvel en Estevana Polman.

Het is enigszins merkwaardig dat De Telegraaf voor deze kop kiest, omdat Van der Wal in Adformatie juist benadrukt dat Telegraaf VNDG géén tv is. “Het is een online videoplatform. Er zijn wel vaste tijdstippen voor de nieuwsbulletins, maar de consument bepaalt uiteraard zelf wanneer hij de content tot zich neemt. Het platform is data gestuurd, dus monitoren we constant waar de kijker wel en geen behoefte aan heeft.

Zestig procent van de videocontent gaat over actualiteiten. “We mikken met onze nieuwsbulletins op het ritme van de dag. ’s Ochtends vroeg bij het opstaan is de nieuwsbehoefte groot, daarna zakt het af. ’s Avonds aan het begin en einde van de avond is die nieuwsbehoefte er ook.”

Naast nieuws zijn bijvoorbeeld ook een dramaserie, een modeprogramma met Danie Bles en een soap over Estavana Polman te zien bij de videodienst.

Foto: TMG

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen