RTL 7-kijkers zapten massaal naar NPO 1 voor OG3NE

Honderdduizenden voetbalkijkers hebben donderdagavond het enige doelpunt van Ajax gemist op RTL 7, omdat zij zapten naar het Songfestival-optreden van OG3NE op NPO 1. Dat blijkt uit een analyse van de kijkcijfers, meldt Avrotros. Over de hele uitzending gezien was het voetbal iets populairder dan het Songfestival, namelijk bijna 2,7 miljoen tegenover bijna 2,5 miljoen kijkers. Toen OG3NE op het podium stond, had NPO 1 ruim 3,5 miljoen kijkers en RTL 7 er ‘slechts’ 1,9 miljoen.

In de tien minuten voor het optreden van OG3NE schakelden een miljoen mensen over naar NPO 1. Van hen kwamen er zo’n 600.000 van Ajax, weet de NOS.

Het optreden van OG3NE (21.30 tot 21.33 uur) viel precies samen met het enige doelpunt van Ajax (21.31 uur). Toen mensen doorkregen dat er gescoord was, zapten veel mensen weer massaal terug naar RTL 7. Tussen 21.32 en 21.35 uur stapten 863.000 kijkers over van 1 naar 7.

De ontknoping van beide evenementen viel níet samen. De spannende laatste minuten van Olympique Lyon – Ajax trokken bijna 3,7 miljoen kijkers. Een kwartier later zagen 3,6 miljoen mensen hoe OG3NE zich plaatste voor de finale van het Songfestival.

Foto: Avrotros

Meer in AVRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen