PowNed scoort kijkcijferrecord met Feyenoord-docu

Geplaatst op Tue 16 May 2017 om 8:54


De kijkcijfers van maandag 15 mei 2017 (SKO)

De ingelaste documentaire Feyenoord op 1 trok maandagavond op het tijdstip van Spoorloos ruim 1,1 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor een marktaandeel van 19 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Feyenoord op 1 is de meest bekeken uitzending van omroep PowNed ooit. De documentaire is gemaakt door Rutger Castricum. De omroep kreeg dit prominente tijdstip op NPO 1 toegewezen, omdat Feyenoord afgelopen weekend landskampioen is geworden.

Voorafgaand trok Radar ruim 1,6 miljoen kijkers (25 procent), terwijl Anita Wordt Opgenomen aansluitend 876.000 kijkers (18 procent) scoorde.

De meest bekeken alternatieven om half negen waren Helemaal Het Einde met 939.000 kijkers (15 procent) op RTL 4, Voetbal Inside met 904.000 kijkers (14 procent) op RTL 7 en Komt Een Man Bij De Dokter met 532.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

De meest bekeken alternatieven die vanaf half tien begonnen waren Mr. Frank Visser Rijdt Visite met 897.000 kijkers (15 procent) op SBS 6, Nieuwsuur met 732.000 kijkers (13 procent) op NPO 2 en Het Roer Om: Ons Droomhotel met 651.000 kijkers (11 procent) op RTL 4.

Eén andere zender kwam op prime time de top 25 binnen: Veronica. Die zender scoorde 525.000 kijkers (9 procent) met Fast and Furious 7.

Verder waren op prime time vooral NPO 2 (2Doc trok voorafgaand aan Nieuwsuur 400.000 kijkers) en RTL 5 (Blacklist Redemption scoorde 305.000 kijkers) het meest in trek. RTL 8 trok 178.000 kijkers met een film.

NPO 3 en Net5 waren de minst bekeken top-tienzenders, ondanks dat ze een Nederlandse programmering hadden. Ruben En De Idioten, What The Hack en Trippers scoorden tussen de 177.000 (3 procent) en 128.000 kijkers (2 procent).

Net5 kwam niet verder dan 157.000 kijkers (3 procent) voor Peking Express en 139.000 kijkers (3 procent) voor Rik over de grens.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (854.000) en Editie NL (687.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (975.000), Hart van Nederland (906.000), Anita Wordt Opgenomen (876.000), Shownieuws (762.000) en RTL Late Night (702.000) het meest in trek.

’S Middags trok de huldiging van Feyenoord 595.000 kijkers (47 procent) naar NPO 1.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.561.000
02. Radar (NPO1) 1.643.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.477.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.212.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.159.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.140.000
07. Feyenoord op 1 (NPO1) 1.140.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.131.000
09. Pauw (NPO1) 975.000
10. Helemaal het einde (RTL4) 939.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 906.000
12. Voetbal Inside (RTL7) 904.000
13. Mr. Frank Visser Rijdt Visite (SBS6) 897.000
14. Anita Wordt Opgenomen (NPO1) 876.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 854.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.8%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 10.0%
4. RTL7 / 6.4%
5. NPO2 / 6.1%


6. Vero / 6.0%
7. RTL8 / 2.5%
8. NET5 / 2.3%
9. RTL5 / 2.3%
10. NPO3 / 2.1%


11. SBS9 / 1.4%
12. BBCFirst / 0.7%
13. Comedy / 0.7%
14. ID / 0.5%
15. Discov / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 27,5%
3. SBS Groep 19,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








21 Reacties op “PowNed scoort kijkcijferrecord met Feyenoord-docu”


  1. Anonymous

    Mooi!

  2. Gonzo

    Niks gemaakt, maar zo echt als het maar kan zijn, prachtig.

  3. Wolter

    Genoten van V.I.
    RTL natuurlijk 2de….
    Veronica doet het beter!

  4. piet

    Belachelijk dat spoorloos moest wijken voor zoiets.

  5. Krezus Jistus

    Was mooie tv op het goede moment

  6. PeDante lul

    Ohohohoh wat zijn die achterbakse BN’ers weer Popie aan het doen. Daar is het spreekwoord, ‘zoals de wind waait waait mijn jasje’ helemaal van op toepassing. Eerst bijna 25 jaar deze club afkraken en nu halleluja. Ik denk dat zij in Rotterdam helemaal niets van jullie moeten hebben en dat het commentaar van een echte Rotterdammer zal zijn. ” Rotten jullie lekker met je klerezooi naar Ajax en blijf daar”. Maar dat wordt natuurlijk niet uitgezonden.

  7. TopShow

    Niets van gezien, maar mooie score voor Powned. Leuk voor hen ook al is dat niet zo moeilijk op Nederland1, maar toch!

    Voetbal Inside was weer werelds, om met Jan Boskamp te spreken!

  8. zwarte

    Breaking Nieuws:
    “piet is spoorloos”

  9. Oja

    Mooie programma! complimenten.

  10. Laurens

    Fast and the Furious had op SBS6 gemoeten, daar misschien wel 800.000 kijkers.
    Wat mij betreft de Maandag Mega Premiere terug op SBS6.
    Tinus en de rijdende rechter kunnen prima naar de dinsdag.

  11. Walter

    Voetbal Inside 904.000 kijkers! Ik denk het hoogste qua aantal sinds de naamverandering (van Voetbal International naar Voetbal Inside) in 2015. Heeft vast met Feyenoord te maken…

    Zoals Gijp zegt: mooi man!

  12. G

    V.I. – Topshow!

  13. Hans

    TDK had 550.000 kijkers met ruim 1.1 miljard wereldweide opbrengst in de bios. 525.000 best veel met 1.5 miljard in de bios.

    Nog maar vraag of het op Sbs6 echt veel meer had gedaan. Peking Expres had gewoon op Zondag gemoeten om 19.00. Snap ook niet waroom de hh daar niet staat.

  14. piet

    Zwarte ben er wel.Ik ben weer opgespoord dankzij het programma.De uitzending is binnenkort te zien.

  15. Mark

    SBS 6 blockbuster maandag terug ja. Fast & Furious 5 haalde 900.000. Deel 6 kwam ook op 6, maar op een vrijdag tegenover VI, maar 600.000. SBS had nog een weekje moeten wachten. Volgende week geen VI, dan was F&F6 800.000 geweest. En waarom herhaalt SBS deze film niet. Ze hebben Fifty Shades Of Grey ook herhaalt dezelfde week. En The Boy Next Door. Ook Universal premières. Flexibel contract, dus mogen ze alles 2 x 2 per jaar uitezenden.

    @ Laurens, Hans, en ook Vic, Arjan, J, Flippo, Henk, enz.

    Gewoon in juli en augustus recente blockbusters en premières op SBS 6 donderdag, vrijdag, zaterdag. Onder de noemer Hete Filmzomer Op SBS 6: Blockbuster Weekenden. Er is geen VI op vrijdag. In principe kan op maandag ook nog films.

    Op donderdag actie met Fast & Furious 6 & 7, Taken 3, Lucy, Captain America: The Winter Soldier, 22 Jump Street, Edge Of Tomorrow, Godzilla (2014), Riddick, Man Of Steel.

    Vrijdag familiefilms als Insurgent, Noah, Guardians Of The Galaxy, The Hunger Games 1, 2, 3, Hercules, Malifecent, Iron Man 3, The Lone Ranger, The Great Gatsby, Thor: The Dark World, 47 Ronin.

    Zaterdag animatie blockbusters als How To Train Your Dragon 2, Alvin And The Chipmunks 4, The Lego Movie, Muppets Most Wanted, Bears, Big Hero 6, Minions (september mega première).

  16. Mark

    Herstel:

    SBS had nog een weekje moeten wachten met Fast & Furious 7. Volgende week geen VI, dan was F&F7 800.000 geweest. En waarom herhaalt SBS deze film niet. Ze hebben Fifty Shades Of Grey ook herhaalt dezelfde week. En The Boy Next Door. Ook Universal premières. Flexibel contract, dus mogen ze alles 2 x 2 per jaar uitzenden.

  17. Martijn

    Extra uitzendingen op RTL7 ipv met finale Ajax
    http://www.voetbalinside.nl/item/37506

  18. Npo nr 1

    De Npo verpulverd wederom de co. Kwaliteit en informatieve programm’s worden door de kijkers weer zeer gewaardeerd.

    Rtl/Sbs zijn op geen enkele wijze concurerend. Logisch het blijven droevige programma’s.

  19. Laurens

    @Mark;

    SBS kan inderdaad zijn filmpakket veel beter inzetten. Persoonlijk zie ik liever 1 serie-avond aangepast naar een filmavond.
    @Mix; ja, liever alles Nederlands, maar dat gaat niet in 1 keer.

    Maandag; Maandag Mega Movies
    Dinsdag; meeste kans voor SBS om te scoren met eigen content tegenover RTL
    Woensdag; programmering maandag
    Donderdag; Serie-avond

  20. Laurens

    @Mark;
    Liever niet alle blockbusters en premières in de zomer. Dan toch maar oude films en de nieuwe bewaren, zodat ze mooie films inzetten in de maanden waar ze meer inkomsten kunnen realiseren.

  21. mix

    @Laurens Voor van de zomer is dat een goed idee.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.