NRC Handelsblad vindt Telegraaf VNDG oppervlakkig

Het NRC Handelsblad is niet onder de indruk van Telegraaf VNDG, het nieuwe online videoplatform van zusterkrant in spe De Telegraaf. Het is oppervlakkig en weinig vernieuwend. Dat oordeelt recensent Reinier Kist van de krant. De grootste valkuil van Telegraaf VNDG is het idee dat mensen online alleen korte filmpjes willen zien, aldus Kist. “De Telegraaf verwacht niet langer dan tien minuten per aflevering de aandacht vast te kunnen houden. Dan leg je de lat niet erg hoog.”

Dat blijkt volgens Kist uit de soap van Estavana Polman: die duurt vijf minuten, maar zelfs dat is niet vol te houden. “Estavana kletst een eind weg over haar zwangerschap, wat niet erg spannende tv oplevert.”

Het idee voor VNDG komt uit de koker van John de Mols Talpa en dankzij zijn doorgewinterde tv-makers is niet alles ‘bagger’, aldus Kist. Hij vindt de titels Hotelpolitie en Weggegooid Geld wél goed. “Het is duidelijk dat de programma’s wat mochten kosten.”

Niet alle content is vrij toegankelijk. Een abonnement nemen loont volgens Kist niet. “VNDG biedt heel gemiddelde tv-programma’s die niet op een zender als SBS zouden misstaan, maar dan wat korter. Niks vernieuwends aan.”

AD’s nieuwe videoserie van treitervlogger Ismail Ilgun is wat dat betreft veel verrassender, vindt hij.

Foto: TMG

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen