Naakte Inge trekt meer kijkers dan naakte Tony
De kijkcijfers van donderdag 25 mei 2017 (SKO)
De tweede aflevering van Adam Zkt Eva VIPS, met daarin Inge de Bruijn als naakte bekende Nederlander, trok donderdagavond ondanks het mooie weer 741.000 kijkers naar RTL 5. Daarmee zette het programma ruim 15 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De aflevering met Inge de Bruijn deed het beter dan die met Tony Star van vorige week. Daar keken 690.000 kijkers (12 procent) naar, wat ook al ver boven het zendergemiddelde was.
Adam Zkt Eva VIPS is daarmee een enorme hit voor RTL 5. Het programma erna, Jensen USA, doet het met 287.000 kijkers (6 procent) aanzienlijk minder goed.
Tijdens Adam Zit Eva VIPS was RTL 5 de tweede zender van Nederland, na NPO 1, dat met DWDD University 883.000 kijkers (18 procent) scoorde. RTL’s vlaggenschip RTL 4 moest genoegen nemen met 587.000 kijkers (12 procent) voor een nieuwe Hotter Than My Daughter.
De winnaars om half tien waren Beste Kijkers met 790.000 kijkers (16 procent) op RTL 4, De Wereld Rond Met 80-Jarigen met 746.000 kijkers (15 procent) op SBS 6 en Nieuwsuur met 607.000 kijkers (12 procent) op NPO 2.
NPO 1 trekt zeldzaam weinig kijkers op donderdagavond half tien. Ditmaal kwam de zender niet verder dan 367.000 kijkers (7 procent) met The Secret Life of 4 Year Olds.
De enige andere prime-time-titels in de top 25 zijn De Grote Geschiedenisquiz met 482.000 kijkers (10 procent) op NPO 2, Zullen We Een Spelletje Doen met 411.000 kijkers (9 procent) op SBS 6 en A Touch of Frost met 402.000 kijkers (8 procent) op RTL 8.
Net5 en NPO 3 trokken bijna 300.000 kijkers, respectievelijk met een film en met Keuringsdienst van Waarde. RTL 7 en Veronica scoorden onder de 200.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), GTST (832.000), Half Acht Nieuws (702.000), Zesuurjournaal (698.000), Week van Rood Wit en Roze (614.000), EenVandaag (586.000), RTL Boulevard (514.000) en Utopia (412.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (1 miljoen), Shownieuws (890.000), RTL Late Night (663.000) en Studio Sport (607.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 18 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.397.000 02. Hart van Nederland (SBS6) 1.025.000 03. Shownieuws (SBS6) 890.000 04. DWDD University (NPO1) 883.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 832.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 18.4% 2. RTL4 / 15.7% 3. SBS6 / 12.3% 4. NPO2 / 7.5% 5. RTL5 / 5.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 29,4% 2. Publieke Omroep 28,9% 3. SBS Groep 20,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |