Jack van Gelder moet erg wennen aan kijkcijfers Ziggo

Jack van Gelder is nog niet gewend aan de lagere kijkcijfers van betaalkanaal Ziggo Sport. Dat zegt hij vandaag in een interview met AD. Van Gelder bediende bij de NOS een miljoenenpubliek, maar zijn Ziggo-talkshow Rondo mag blij zijn met 30.000 kijkers. “Ja, dat went nog niet helemaal. Na de laatste speelronde van de eredivisie hadden we 103.000 kijkers, dat was vrij goed. Soms kijken er op maandagmiddag 15.30 uur meer mensen naar de herhaling dan op het vaste tijdstip op zondag.

Voor deze zender is het wel ‘redelijk’, benadrukt Van Gelder. Al is het minimaal in vergelijking met wat hij gewend was. “Dat is zo. Ziggo Sport is een servicezender voor de Ziggoabonnees. Men hoopt met de zender klanten vast te houden en nieuwe klanten te werven. Dat is het uitgangspunt.”

Zo moet men Ziggo Sport ook zien, aldus Van Gelder. “Wij zitten voor een groot deel in het marketingbudget van Ziggo. Langs de weg zie je nauwelijks grote Ziggocampagnes en er zijn niet veel reclames op andere zenders. Men heeft bewust voor die richting gekozen en voorlopig groeit de zender gestaag.”

Natuurlijk willen we graag sneller, maar in deze fase van mijn carrière zie ik dat er een stijgende lijn in zit en kan ik daar tevreden mee zijn. Als ik 35 zou zijn, zou ik er een beetje onrustig van worden. Toch ben ik ervan overtuigd dat een programma als Rondo op een open kanaal 700.000 à 800.000 kijkers zou scoren.”

Het AD-interview met Jack van Gelder kunt u vandaag lezen via Blendle.

Foto: Ziggo Sport

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen