Erg weinig animo voor Mis(s)verkiezing op SBS 6
De kijkcijfers van zaterdag 6 mei 2017 (SKO)
De terugkeer van Lucille Werners Mis(s)verkiezing is geen succes. De twee uur durende show, die werd bijgewoond door Mark Rutte, trok zaterdagavond slechts 353.000 kijkers naar SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Mis(s)verkiezing wist slechts 6,2 procent van alle kijkers op prime time te bekoren. Dat was in 2006 en 2007 wel anders, toen het programma werd uitgezonden door NPO 1. In die jaren keken er respectievelijk 1,6 miljoen en 986.000 kijkers.
De meeste mensen kozen voor NPO 1 en RTL 4. Vooral NPO 1 was in trek met Mindf*ck en De Kwis, goed voor respectievelijk 2 miljoen kijkers (35 procent) en 1,7 miljoen kijkers (28 procent).
RTL 4 scoorde met De Jongens tegen de Meisjes een voorzichtige 896.000 kijkers (16 procent), terwijl de terugkeer van Wie Ben Ik met 1,2 miljoen kijkers (20 procent) niet teleurstelde.
De nummer drie op prime time was NPO 2: Nieuwsuur was goed voor 579.000 kijkers (10 procent). Direct ervoor wist Andere Tijden 292.000 kijkers (5 procent) te vermaken.
Alle andere zenders trokken minder bekijks op prime time.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (746.000), Zesuurjournaal (702.000), EenVandaag (667.000), RTL Woonmagazine (554.000), Eigen huis en tuin (445.000) en Lachen om home video’s (414.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Het Beste van Koefnoen (876.000), Hart van Nederland (829.000), Beste Kijkers (630.000), Shownieuws (586.000), Dit Is OG3NE (509.000) en Studio Sport (458.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Top 15 01. Mindf*ck (NPO1) 1.977.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.869.000 03. De Kwis (NPO1) 1.683.000 04. Wie Ben Ik (RTL4) 1.156.000 05. Kassa (NPO1) 1.066.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.9% 2. RTL4 / 15.8% 3. SBS6 / 8.8% 4. NPO2 / 5.6% 5. Vero / 3.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,2% 2. RTL Nederland 24,6% 3. SBS Groep 17,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |