Deurwaarders doet rappersflop RTL 5 vergeten


De kijkcijfers van dinsdag 2 mei 2017 (SKO)

Foto: RVDHet nieuwe seizoen van De Deurwaarders Betalen Of Leeghalen is dinsdagavond om half tien met 373.000 kijkers van start gegaan op RTL 5. Daarmee werd een marktaandeel van 6,2 procent behaald. Dat blijkt uit cijfers Stichting KijkOnderzoek. Deurwaarders doet de enorme tv-flop Rappers achter de Tralies vergeten. Dat programma was tot en met vorige week te zien op hetzelfde tijdstip en was een mislukking. De laatste aflevering scoorde 45.000 kijkers en 1 procent marktaandeel.

Waar Rappers achter de Tralies ver onder het zendergemiddelde van RTL 5 scoorde, zit Deurwaarders daar ver boven. Deurwaarders scoort maar liefst 244 procent boven het laatste weekgemiddelde van de zender (1,8 procent), wat overigens wel iets meer zegt over RTL 5 dan over het programma.

Voorafgaand aan Deurwaarders trok de RTL 5-soap over de broertjes Roelvink een publiek van 199.000 kijkers (3,3 procent).

Zusterzender RTL 4 was de winnaar op prime time dankzij het door 1,1 miljoen mensen (19 procent) bekeken Ontvoerd. Aansluitend was Voor Ik Het Vergeet met 778.000 kijkers (13 procent) iets minder in trek.

NPO 1 trok om half negen ruim 1 miljoen kijkers (17 procent) met Opsporing Verzocht, waarna Opgelicht een publiek van 1,1 miljoen kijkers (18 procent) wist te vermaken.

De nummer drie op prime time was Veronica. De voetbalwedstrijd Real Madrid – Atletico Madrid was goed voor een score van bijna 1,1 miljoen kijkers (18 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 497.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en NCIS met 494.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

Alle andere zenders trokken minder bekijks, waaronder NPO 3 met zijn Nederlandse avond. Dat Wordt Oorlog scoorde 163.000 kijkers (3 procent) en Je Zal Het Maar Hebben 246.000 kijkers (4 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (824.000), Editie NL (702.000), Zes Uur Nieuws (507.000) en Utopia (467.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (1,2 miljoen), Pauw (884.000), Hart van Nederland (802.000), Shownieuws (695.000) en RTL Late Night (612.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en Veronica brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.000.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.378.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.305.000
04. De Rijdende Rechter WV (NPO1) 1.155.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.152.000


06. Ontvoerd (RTL4) 1.134.000
07. Opgelicht (NPO1) 1.111.000
08. Real Madrid – Atl Madrid (Vero) 1.099.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.088.000
10. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.048.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.018.000
12. Pauw (NPO1) 884.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 824.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 802.000
15. Voor ik het vergeet (RTL4) 778.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.9%
2. RTL4 / 16.9%
3. Vero / 10.1%
4. SBS6 / 8.6%
5. NPO2 / 5.6%


6. RTL7 / 3.9%
7. NET5 / 3.7%
8. RTL8 / 3.4%
9. RTL5 / 3.1%
10. NPO3 / 2.7%


11. SBS9 / 1.5%
12. TLC / 0.9%
13. Discov / 0.8%
14. BBCFirst / 0.7%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,2%
2. RTL Nederland 27,3%
3. SBS Groep 23,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen