Volkskrant: ‘De Mol alleen geïnteresseerd in zichzelf’

De Volkskrant trekt partij voor Mediahuis in de overnamestrijd om de Telegraaf Media Groep. Volgens plaatsvervangend hoofdredacteur Pieter Klok is John de Mol, de andere overnamekandidaat, alleen geïnteresseerd in zichzelf. Dat is vandaag te lezen in het hoofdredactioneel commentaar van de Volkskrant. De Mol en het Vlaamse Mediahuis zijn verwikkeld in een hevige strijd om de aandelen in TMG. Mediahuis is een echt krantenbedrijf en daarom veruit de beste optie, vindt Klok.

John de Mols bedrijf Talpa heeft niet de juiste kennis, meent Klok (via Blendle). “John de Mol heeft niets met kranten. Hij zit in TMG vanwege de radiozenders, de websites en het videokanaal VNDG. Vooral dat laatste is voor hem belangrijk.

De Mol kan op de steun van het voltallige management rekenen. “Managers houden van groei en vooral van grootse vergezichten. Die bood De Mol. Ze lijken te vergeten dat dergelijke vergezichten meestal niet uitkomen en dat traditionele mediabedrijven meestal geen koplopers zijn op digitaal terrein, omdat ze flexibiliteit missen.”

De Mol is bovendien vooral geïnteresseerd in zichzelf. Hij gebruikt TMG zoals hij ook SBS6 gebruikt, als proeftuin voor producten van zijn eigen Talpa.”

Klok vindt dat TMG recht heeft op een eigenaar ‘die allereerst in de TMG-producten gelooft en dus ook in de krant die – hoewel gehalveerd – nog steeds de grootste is van Nederland’. “De overname door Mediahuis is daarom de beste optie.”

Foto: Beeld en Geluid

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen