Thierry Baudet: ‘Ik kwam er niet tussen op tv’

Thierry Baudet heeft het idee dat hij in aanloop naar de verkiezingen te weinig de kans kreeg om zichzelf en zijn partij Forum voor Democratie te presenteren in de reguliere media. Dat geeft hij aan in de Volkskrant. Nu Baudet twee zetels gepakt heeft, wordt hij door media omschreven als een verrassing. Hij was dan ook niet zo zichtbaar als de andere lijsttrekkers. “De gevestigde partijen voeren vooral campagne via de traditionele media. Wij merkten gauw: fuck, daar komen we nooit tussen.”

Baudet voerde daarom online campagne. “Daarom zijn we ons gaan specialiseren op het voeren van een onlinecampagne. Het was van de nood een deugd maken. Op de sociale media doen we het waanzinnig goed, zowel qua likes op onze Facebookpagina als qua interactie met onze achterban.

Die campagne heeft best wat geld gekost, aldus Baudet. “Het totale bedrag ga ik niet noemen, maar we gaven soms duizenden euro’s per dag uit op Facebook. Dat betaalden we van donaties van Nederlandse particulieren“, zegt hij in de krant (via Blendle).

Tv-recensent Frank Heinen stelt vandaag in dezelfde krant dat het wel meeviel met Baudets aantal tv-optredens. Hij zag hem bij Pauw & Jinek, De Tafel van Thijs, Buitenhof, DWDD’s Het Lagerhuis, Nieuwsuur en PowNews. “En Baudets nummer twee Theo Hiddema kampeerde zo ongeveer bij Business Class.

Bovendien keerde het lavendelzakjesfragment van Baudet ‘in werkelijk ieder programma terug’, stelt hij in zijn tv-column (via Blendle).

Foto: WNL

Meer in WNL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen