RTL siddert niet nu Adidas stopt met tv-reclame

Foto: SBSRTL Nederland schudt niet op zijn grondvesten nu Adidas als eerste grote merk stopt met reclame op televisie. Het mediabedrijf is tegenwoordig immers niet alleen offline, maar ook online actief. Dat zegt een woordvoerder van RTL in de Volkskrant. Adidas-baas Kasper Rorsted is glashelder over zijn besluit: “Het is duidelijk dat de jongere consument ons vooral weet te vinden op mobiele apparaten. Online is voor ons de sleutel, je zult (van ons) geen tv-reclames meer zien.

Als dit een sneeuwbaleffect veroorzaakt, dan moet de televisie-industrie echt oppassen, meent innovatiedeskundige Thijs Broekhuizen van de Rijksuniversiteit Groningen.

RTL is echter niet in paniek, zegt een woordvoerder: “Ook wij zien een verschuiving van lineair kijken – wat er op dat moment op tv is – naar non-lineair. Daarom hebben wij ons ontwikkeld tot een allround media- en entertainmentbedrijf.

Ook voor online advertenties kan men bij RTL terecht. “Wij bereiken de consument via televisie, online, evenementen, video on demand en film.

Oud-SBS6-baas René Oosterman twittert in reactie op de kop ‘Adidas stopt met tv-reclame’: “En dit is nog maar het begin!

Het artikel ‘Adidas staakt tv-reclame, wie volgt?’ kunt u lezen in de Volkskrant (via Blendle).

Foto: Patrik Ragnarsson, Creative Commons Attribution 2.0

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen