Married At First Sight bezorgt RTL 4 lichtpuntje


De kijkcijfers van dinsdag 7 maart 2017 (SKO)

Foto: RTLPeter van der Vorst bezorgt RTL 4 een lichtpuntje met zijn programma Married At First Sight. Ondanks de primetime-crisis bij de zender, zette de tweede aflevering van het nieuwe seizoen van zijn show dinsdag een mooie 1,1 miljoen kijkers (17 procent) neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Married At First Sight trapte vorige week af met 971.000 kijkers en deed toen nog flink onder voor primetimewinnaar Opsporing Verzocht, maar ditmaal is het verschil veel en veel kleiner.

Deze week liep Married At First Sight het goud op prime time nét mis. Opsporing Verzocht trok 71.000 kijkers meer en kwam uit op bijna 1,2 miljoen kijkers (18 procent).

RTL 4 heeft het niet alleen moeilijk op de late avond, maar ook op prime time: van maandag tot en met donderdag scoort bijna de gehele programmering ondermaats. Momenteel komen alleen Helemaal Het Einde op maandag en Married At First Sight op dinsdag boven de miljoengrens uit.

De nummer drie op prime time was dinsdagavond de voetbalwedstrijd Napoli – Real Madrid met 960.000 kijkers (16 procent) op Veronica.

Om half tien scoorden NPO 1 en RTL 4 respectievelijk 918.000 kijkers (15 procent) met Zorg.nu en 821.000 kijkers (14 procent) met Het Beste Voor Je Kind.

SBS 6 was de nummer vier op prime time met zijn serie-avond. NCIS was goed voor 554.000 kijkers (9 procent) en Lethal Weapon kwam uit op 545.000 kijkers (9 procent).

Verder scoorden op prime time vooral Nieuwsuur met 573.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en De Slechtste Chauffeur van Nederland met 538.000 kijkers (8 procent) op RTL 5. Die laatste zender scoorde aansluitend met Goedele On Top slechts 274.000 kijkers (5 procent).

De NPO 3-combi Vier Handen Op Een Buik en Hij Is Een Zij noteerde 398.000 kijkers (6 procent) en 328.000 kijkers (5 procent).

Net5, RTL 7 en RTL 8 (van groot naar klein op prime time) scoorden tussen de 309.000 en 153.000 kijkers met import.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Editie NL (840.000), Met Het Mes Op Tafel (605.000) en Utopia (597.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,3 miljoen), Pauw en Jinek de verkiezingen (1,1 miljoen), Hart van Nederland (625.000), RTL Late Night (624.000) en Shownieuws (576.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en Veronica brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.094.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.417.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.360.000
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.340.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.269.000


06. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.176.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.139.000
08. Pauw en Jinek de verkiezingen (NPO1) 1.114.000
09. Married at first sight (RTL4) 1.105.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.048.000


11. EenVandaag (NPO1) 1.017.000
12. Napoli – Real Madrid (Vero) 960.000
13. Zorg.nu (NPO1) 918.000
14. Editie NL (RTL4) 840.000
15. Het beste voor je kind (RTL4) 821.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.3%
2. RTL4 / 17.1%
3. Vero / 8.8%
4. SBS6 / 8.7%
5. NPO2 / 6.6%


6. RTL5 / 4.4%
7. NET5 / 3.5%
8. NPO3 / 3.5%
9. RTL7 / 3.4%
10. RTL8 / 2.2%


11. SBS9 / 1.3%
12. TLC / 1.1%
13. RTLZ / 1.0%
14. Discov / 1.0%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,4%
2. RTL Nederland 27,1%
3. SBS Groep 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen