Libelle blijft grootste betaalde magazine van het land

Het vrouwenblad Libelle was ook in 2016 het grootste betaalde magazine van Nederland. Het Sanoma-tijdschrift bereikte wekelijks gemiddeld 1,622 miljoen lezers. Dat blijkt uit cijfers van de NOM Mediamerken Printmonitor, meldt Adformatie. Op de tweede plaats staat een ander blad van Sanoma, namelijk de Donald Duck met een bereik van 1,396 miljoen lezers. Het brons is voor Linda de Mol, die met haar Mood For Magazines-tijdschrift een bereik van 1,193 miljoen lezers behaalt.

De top vijf wordt afgemaakt door TMG-bladen Vrouw (1,137 miljoen) en Privé (1,041 miljoen). Het enige andere blad met een bereik van meer dan een miljoen lezers is Sanoma’s Margriet (1,036 miljoen).

Veronica Magazine van de Veronica Uitgeverij zit met een bereik van 985.000 net onder deze grens. Het is wel veruit de grootste televisiegids van ons land.

Gratis verspreide titels als Kampioen en Allerhande hebben met respectievelijk ruim 4,8 en ruim 4,4 het grootste bereik van de magazinetitels, meldt Adformatie.

Foto: Sanoma

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen