Hart in Aktie begint met bovengemiddelde cijfers

De terugkeer van de hulpshow Hart in Aktie, dat na een afwezigheid van vijf jaar door Airen Mylene weer is opgepakt, trok woensdagavond aardig wat kijkers naar SBS 6. De première wist tegenover het verkiezingsgeweld op NPO 1 en RTL 4 een publiek van 646.000 kijkers te bekoren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hart in Aktie scoorde 9,7 procent marktaandeel. Dat had uiteraard veel te weinig geweest voor tv-giganten NPO 1 en RTL 4, maar voor SBS 6 is het een nette score.

Het programma van Airen Mylene scoorde ondanks de felle concurrentie zelfs boven het laatste weekgemiddelde van SBS 6. Dat percentage ligt namelijk op een zuinige 8,6 procent.

Voor Hart in Aktie betekent het al met al een veelbelovende start, aangezien het programma niet alleen tegenover de verkiezingsuitzendingen op 1 en 4, maar ook tegenover het voetbal op Veronica stond. Met Hart in Aktie was SBS 6 de nummer vier in het tijdslot.

Hart in Aktie vormt een uitzendavond met Fort Oranje: Camping of Krottenwijk. Daar keken aansluitend 654.000 kijkers (9,3 procent) naar.

Zowel Hart in Aktie als Fort Oranje hebben de kijkcijfer top 15 gehaald. De programma’s staan op de onderste twee plaatsen.

SBS 6-zenderbaas Karin de Groot reageert: “Blij met keuze programmeren van SBS 6. Liet zien wat er in Nederland leeft en speelt.

Ook Mylene zelf is enthousiast: “Vissen op stok om het te vieren. Supertrots ben ik op iedereen die aan dit programma meewerkt! Ik gloei er helemaal van!

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen