Paul de Leeuw blijft belabberd scoren na Wie is de Mol


De kijkcijfers van zaterdag 4 februari 2017 (SKO)

Wie steelt mijn show? NPO’s tv-directeur Frans Klein zal het zich inmiddels met gevouwen handen afvragen. Ook gisterenavond stelde het programma van Paul de Leeuw weer ernstig teleur na kijkcijferkanon Wie is de Mol. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie steelt mijn show? is nu vijf weken bezig en elke week weer kijken er minder mensen dan de week ervoor. Gisterenavond keken er slechts 734.000 kijkers naar, goed voor een marktaandeel van 11,5 procent.

Nog geen 750.000 kijkers is al erg laag voor prime time op NPO 1, maar helemaal voor een programma dat de eer krijgt om na Wie is de Mol te worden uitgezonden. Daar keken 2,6 miljoen mensen (35 procent) naar. Toen De Leeuw begon zag NPO 1 zijn kijkerspubliek slinken met 72 procent, een buitengewoon pijnlijk percentage.

Het is De Leeuw nooit meer geluk om na de succesjaren van Mooi! Weer De Leeuw een succesvolle personalityshow te maken op televisie. Het lijkt erop dat de VARA-ster na dit seizoen nóóit meer prime time betreedt, want hij heeft beloofd dat Wie steelt mijn show? het laatste is dat hij op prime time maakt.

Vorige week werd Wie steelt mijn show? voor het eerst gepasseerd door MolTalk, het programma dat moest verhuizen van NPO 1 naar NPO 3 om plaats te maken voor De Leeuw. Ook deze week is MolTalk sterker: er keken 836.000 kijkers (13 procent).

RTL 4 scoorde gedurende heel prime time goed. Ze bood het meest bekeken alternatief voor Wie is de Mol. Weet Ik Veel kwam uit op bijna 1,7 miljoen kijkers (24 procent), waarna All You Need Is Love er bijna 1,8 miljoen (29 procent) had.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 656.000 kijkers (11 procent) op NPO 2, Victoria met 548.000 kijkers (7 procent) op NPO 2 en Andere Tijden met 505.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

De kleinere zenders op prime time scoorden als volgt: Net5 scoorde dik 300.000 kijkers met een serie-avond, SBS 6 bijna 300.000 kijkers met een animatiefilm, RTL 5 en RTL 7 scoorden dik 200.000 kijkers met film, RTL 8 kwam uit op ruim 100.000 kijkers voor zijn CSI-avond en Veronica zat op bijna 100.000 kijkers voor zijn Fargo-avond.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Eigen huis en tuin (780.000), Lachen om home video’s (716.000) en RTL Woonmagazine (687.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Staatsloterij Puur Geluk (641.000), Studio Sport (553.000), Hart van Nederland (425.000) en Naar Bed Met Irene (369.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.597.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.118.000
03. All you need is love (RTL4) 1.793.000
04. Weet Ik Veel (NPO1) 1.678.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.428.000


06. Kassa (NPO1) 1.309.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.181.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.115.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 855.000
10. MolTalk (NPO3) 836.000


11. Eigen huis en tuin (RTL4) 780.000
12. Wie steelt mijn show (NPO1) 734.000
13. Lachen om home video’s (SBS6) 716.000
14. RTL Woonmagazine (RTL4) 687.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 656.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)1. NPO1 / 24.5%
2. RTL4 / 21.4%
3. SBS6 / 7.9%
4. NPO2 / 5.8%
5. NPO3 / 5.4%


6. NET5 / 4.0%
7. RTL7 / 3.1%
8. RTL5 / 2.3%
9. RTL8 / 2.3%
10. FOXEre1 / 1.9%


11. Vero / 1.5%
12. SBS9 / 1.1%
13. Ziggo / 0.7%
14. ID / 0.7%
15. FOXEre3 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,7%
2. RTL Nederland 29,1%
3. SBS Groep 14,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VARA

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen