Al zes weken op rij minder kijkers voor Paul de Leeuw
De kijkcijfers van zaterdag 11 februari 2017 (SKO)
Paul de Leeuw heeft zaterdagavond wéér kijkers verloren met zijn NPO 1-programma Wie Steelt Mijn Show. Het is de zesde week op rij dat er minder mensen kijken dan de week ervoor. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De zevende aflevering van Wie Steelt Mijn Show? moest genoegen nemen met 714.000 kijkers en 11,6 procent marktaandeel. Dat is echt veel te weinig voor prime time op zaterdagavond en al helemaal als de lead-in Wie is de Mol is.
Wie is de Mol is hét kijkcijferkanon van de zaterdagavond met ditmaal bijna 2,3 miljoen kijkers (32 procent). Vorig jaar was na Wie is de Mol voor het eerst de nabeschouwing MolTalk te zien, maar dat programma moest voor De Leeuw uitwijken naar NPO 3. Daar trekt MolTalk nu al vier weken op rij meer kijkers dan De Leeuw op het vlaggenschip. Gisteren keken er 812.000 mensen (13 procent) naar.
RTL 4 was de tweede zender op prime time, dankzij de hitcombinatie Weet Ik Veel (1,6 miljoen kijkers en 23 procent) en All You Need Is Love (1,7 miljoen en 28 procent).
De nummer drie op prime time was NPO 2: Victoria scoorde 466.000 kijkers (7 procent), Andere Tijden trok aansluitend 473.000 kijkers (7 procent) en Nieuwsuur besloot het primetimeblok met 626.000 kijkers (10 procent).
De kleinere zenders op prime time scoorden als volgt: SBS 6 scoorde dik 300.000 kijkers met een animatiefilm, RTL 5, RTL 7 en Net5 scoorden rond de 200.000 kijkers met import, RTL 8 scoorde zo’n 150.000 kijkers met een CSI-avond en de Veronica-film moest genoegen nemen met 100.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Kassa (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Eigen huis en tuin (837.000), RTL Woonmagazine (801.000) en Lachen Om Home Video’s (592.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Staatsloterij Puur Geluk (670.000) en Naar Bed Met Irene (469.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Top 15 01. Wie is de Mol (NPO1) 2.286.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.088.000 03. All you need is love (RTL4) 1.661.000 04. Weet ik veel (RTL4) 1.589.000 05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.495.000 06. Kassa (NPO1) 1.471.000 07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.350.000 08. Schaatsen WK Afstanden (NPO1) 1.345.000 09. EenVandaag (NPO1) 1.134.000 10. Half acht nieuws (RTL4) 1.021.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+)1. NPO1 / 24.9% 2. RTL4 / 21.3% 3. SBS6 / 7.4% 4. NPO2 / 5.9% 5. NPO3 / 5.6% 6. RTL7 / 3.5% 7. FOXEre1 / 3.3% 8. NET5 / 3.2% 9. RTL5 / 2.4% 10. RTL8 / 2.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,4% 2. RTL Nederland 29,4% 3. SBS Groep 12,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: VARA