3FM blijft optimistisch: ‘Wel veel Twitter-volgers’

Hoewel de luistercijfers van 3FM flink zijn ingestort, blijft NPO’s radiobaas Jurre Bosman positief. Hij wijst erop dat de zender wel veel volgers heeft op Twitter. Dat is te lezen in een blogpost op de NPO-site. Nu de luistercijfers dramatisch zijn teruggelopen, stelt Bosman dat 3FM veel meer is dan een radiozender alleen. “We zijn blij dat NPO 3FM op social media een sterk jongerenmerk is, met bijvoorbeeld – voor een radiozender – veel volgers op Twitter“, zegt hij in de blogpost.

Ook op Spotify is 3FM een hit, aldus Bosman. “Op Spotify is de playlist ‘3FM Draait’ één van de meest gevolgde playlists van de radiozenders.”

3FM doet het op internet al met al wel heel goed, aldus Bosman. “Online: dáár is waar NPO 3FM een verschil maakt, de verbinding zoekt met jongeren, hen inspireert met nieuwe muziek en nieuwe artiesten, discussies voert en maatschappelijke problemen aan de kaak stelt. Dat is wat ons, de zender en de 3FM-dj’s leidt.”

Traditionele media wijzen bij teleurstellende kijk- of luistercijfers wel vaker op goede prestaties op internet. De dure NPO 3-soap 4JIM trok in 2015 op een gegeven moment nog geen 26.000 kijkers, maar kreeg volgens de baas van KRO-NCRV wel veel likes op Facebook.

Uiteindelijk ging de soap gewoon van de buis. Van Facebook-likes kan een tv-zender niet leven.

Foto: NPO

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen