Tim Hofman: ‘NPO moet bij eredivisie van internet’

BNN-ster Tim Hofman vindt dat de NPO online een speler van formaat moet worden. Dat zegt de presentator in een interview met NRC Handelsblad. Nu is de situatie nog zo dat de YouTube-serie #BOOS van Hofman wordt gedoogd, terwijl het online BNN-programma erg populair is onder jongeren. De NPO ziet internet nu nog vooral als promotiekanaal voor televisie. “Je hebt radio, tv en internet. Dat zijn drie takken van sport. En we moeten alledrie in de eredivisie gaan spelen“, vindt Hofman.

NPO 3-baas Suzanne Kunzeler deed vorig jaar nog neerbuigend over online content, maar dat is volgens Hofman onterecht. “Ik snap heus wel dat ze zeggen: een vlogger die de afwas doet, dat is niks voor de publieke omroep. Maar mijn punt was: Hallo, kijk even wat je er óók mee kunt. Het hoeft niet op mijn manier. Maar nu gaan we zéker op een ravijn af.

Veel is er nog niet veranderd sinds Hofman met haar in gesprek ging over haar uitspraken. “Zo’n NPO is een mastodont op een voetstuk. Hoe lang gaat het daar al zo? Zestig jaar? Ik kan toch niet verwachten dat ze binnen drie maanden de hele boel omgooien?

Hofman hoopt vooral op discussie. Én op meer online tv gemaakt van publiek geld. “De NPO is een log dier. Als je een programma-idee hebt, moet dat bij ons intern langs minstens vijf mensen. Dan gaat het naar iemand van de NPO. En dan is er een jaar later misschien plek in het uitzendschema. Prima hoor, zo werkt mijn werkgever nu eenmaal. Maar als ik nu zin heb om dit te maken, dan ga ik dat dus gewoon doen.”

Het NRC-interview met Tim Hofman kunt u lezen via de krantensite.

Foto: BNN/Stijn Ghijsen

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen