Mindshare-baas vindt Erland Galjaard onverstandig

De desinteresse van Erland Galjaard in de nieuwe media is ongelooflijk. Dat zegt Ruud de Langen, directeur van Mindshare, het belangrijkste bedrijf dat zendtijd inkoopt voor adverteerders, in Broadcast Magazine. Giel de Winter, die vorig jaar met zijn zeer populaire YouTube-kanaal StukTV in zee ging met RTL, zei vorige week in de Volkskrant dat hij al die tijd nog niet heeft gesproken met Galjaard. “Ik vind dat ronduit schokkend“, vertelt de invloedrijke De Langen daarover.

Galjaard stelt volgens De Langen verkeerde prioriteiten. “Het is of je huis in de fik staat en je een paar dagen later maar eens de brandweer belt.”

De afname van de televisiekijktijd is enorm, aldus De Langen. Bij jonge doelgroepen ziet Mindshare afnames tot wel 30 procent. “En we zijn nog niet klaar.”

De Winter weet met StukTV wél jongeren te bedienen. Hoe hij dat doet, is volgens De Langen ‘houden kennis’. “Dat Galjaard, succesvol maker en programmeur van lineaire televisie, bijna een jaar niet met zijn nieuwe collega De Winter sprak tot nu toe, is dan ook echt niet voor te stellen.”

De adverteerders waar Mindshare voor werkt willen een gevarieerde markt met niet alleen maar Amerikaanse, maar ook met Nederlandse aanbieders. “Galjaard en collega’s moeten als de donder met makers praten die in allerlei digitale kanalen wel weten hoe (jonge) kijkers te binden.”

Anders zit Galjaard straks zelf vast aan die kermispaal“, zegt hij, verwijzend naar de rel over de soap van Peter Jan Rens.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen