Volkskrant vindt NPO mediaflop van de week

De Volkskrant heeft het YouTube-beleid van de NPO uitgeroepen tot mediaflop van de week. Dat is te lezen in de rubriek Top & Flop. BNN-presentatrice Linda Hakeboom twitterde deze week dat haar programma Linda’s Mannen veel meer kijkers trekt op YouTube dan het deed op NPO 3. Het programma is door iemand illegaal op YouTube gezet, maar dat deerde haar niet. “Zij wil dat haar programma door zoveel mogelijk mensen bekeken wordt, geript of niet“, aldus de Volkskrant.

Hakeboom zette op Twitter de kijkcijfers naast elkaar en vroeg of de NPO meeluistert. De NPO hanteert een beleid waarbij NPO-content niet zomaar op YouTube mag worden geplaatst.

Een dag later waren de uploads op YouTube verdwenen. ‘Iemand heeft meegelezen gisteren’, vermoedde Hakeboom. Ja, meelezen doen ze wel bij de NPO, maar meedenken of, nog mooier, vooruitdenken blijft achterwege“, aldus de Volkskrant.

Lees ook: Linda Hakeboom uit kritiek op YouTube-beleid Shula (maandag)

Foto: BNN

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen