Volkskrant vindt NPO mediaflop van de week

Geplaatst op Sat 10 Dec 2016 om 9:42

De Volkskrant heeft het YouTube-beleid van de NPO uitgeroepen tot mediaflop van de week. Dat is te lezen in de rubriek Top & Flop. BNN-presentatrice Linda Hakeboom twitterde deze week dat haar programma Linda’s Mannen veel meer kijkers trekt op YouTube dan het deed op NPO 3. Het programma is door iemand illegaal op YouTube gezet, maar dat deerde haar niet. “Zij wil dat haar programma door zoveel mogelijk mensen bekeken wordt, geript of niet“, aldus de Volkskrant.

Hakeboom zette op Twitter de kijkcijfers naast elkaar en vroeg of de NPO meeluistert. De NPO hanteert een beleid waarbij NPO-content niet zomaar op YouTube mag worden geplaatst.

Een dag later waren de uploads op YouTube verdwenen. ‘Iemand heeft meegelezen gisteren’, vermoedde Hakeboom. Ja, meelezen doen ze wel bij de NPO, maar meedenken of, nog mooier, vooruitdenken blijft achterwege“, aldus de Volkskrant.

Lees ook: Linda Hakeboom uit kritiek op YouTube-beleid Shula (maandag)

Foto: BNN








9 Reacties op “Volkskrant vindt NPO mediaflop van de week”


  1. David

    Hahaha. De NPO is dagelijks youtube aan het afstruinen om content te verwijderen. Alsof mensen zin hebben om daarvoor naar npo.nl te gaan.

    Waarom zetten ze niet alle npo programma’s op youtube? Veel groter bereik.

  2. imade

    @David – Dat is een rechten dingetje… NPO moet immers aantonen alles in het werk te stellen dat alleen Nederlandse kijkers er gebruik van kunnen maken en YouTube is op dat punt echt 100% lek… zelfs YouTube video’s zijn met alle gemak en via alle programma’s die je kan bedenken te downloaden.
    Daarnaast moeten de makers van programma x ook akkoord gaan dat het bijvoorbeeld op YouTube zou komen te staan.
    Ook ga je dan kijken… het is a) een Staatsbedrijf die dan weer gebruik zou maken van een commerciele dienst terwijl er belastinggeld naar npo.nl gaat.
    ma.w.w drugssnuivende linda samen met lil de klootzak moet niet huilen en anders lekker overstappen naar RTL/SBS/oid.

  3. Anonymous

    Dit is het beetje het zelfde als koffieshops en blowen gedogen maar, vervolgens miljoenen uitgeven om de verkoop en het verbouwen er van tegen te gaan. Echt Nederlands. Als ze de mensen bij de NPO die nu de hele dag YouTube afstruinen om te zien of er iets op staat eens betalen om juist dat platvorm uit te breiden voor ook de NPO dan haalt men er uiteindelijk meer uit. Dit is kijkertje pesten! NPO ga samenwerkingen aan met diensten als YouTube en Netflix en blijf stug volhouden met allerlei eigen ondemand dienstjes. Daarvoor is het al veel te laat. De kijker kan online genoeg zien dus als ze zoveel moeite moeten doen om iets te kijken laten ze het links liggen. Moeite en geldverspilling voor niets. Op de lange termijn moet je zelfs betalen als je iets wil terug zien. Ook kun je een dvd kopen voor een belachelijke prijs. (Zo’n 30 Euro per aflevering van iets) Dat je die dvd waar het op staat moet betalen is logisch maar voor de rest is het belachelijk. Iedereen betaald mee via belastinggeld aan de NPO en heeft dus immers al betaald om deze programma’s te laten maken. Het is dus belachelijk als je er nog eens voor zo moeten betalen. Ook het archief van Beeld&Geluid hoort gewoon online beschikbaar te zijn voor iedereen. We hebben er voor betaald.

  4. Anonymous

    @imade Linda H is een talentloos meisje. Voegt niets toe op televisie.

  5. Eather

    Oh jee wat is Linda dik geworden zeg en gaat ze met de bene over elkaar staan om het niet te laten opvallen en die series van haar zijn echt heel amateuristisch. In de verste verste verste verte geen Louis Theroux. Wel heel dik

  6. Anonymous

    @imade

    Wat een onzin. De meeste programma’s die op Uitzending gemist staan kun je ook gewoon in het buitenland bekijken. En daar komt bij dat Uitzending gemist net zo ripbaar is als YouTube.

  7. Sjaak

    Als ze niet blij is met de NPO als platform: ga dan weg bij de npo

  8. Anonymous

    Ik vind deze juffrouw Hakeboom wóest aantrekkelijk, kan er niks aan doen.

  9. dmepi

    @Eather

    Mooi stokpaardje. Heb je er nog meer?

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.