Nieuwe Katja-show: weinig kijkers en negatieve recensie

Het nieuwe programma van Katja Schuurman en Daan Nieber op NPO 1 is geen succes. Direct na het door ruim 1,3 miljoen mensen (19 procent) bekeken DWDD University, bleven er 694.000 kijkers (11 procent) hangen voor Van A Naar B. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tv-recensent Angela de Jong van het AD zal niet verrast zijn door deze magere score, want zij vindt de show niet origineel. “Leentjebuur spelen is niet erg. Maar Van A naar B had wel heel weinig eigens.

Het programma was een mix van 3 Op Reis, De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld, Talenten Zonder Centen, Katja’s Bodyscan, Katja versus en Taxi, aldus De Jong.

Inhoudelijk liet het programma ook te wensen over, vindt De Jong. “Katja en Daan hadden best een leuke chemie, maar niet spectaculair. De gesprekken met de Russen in de taxi waren aardig, maar ik sloeg er ook weer niet steil van achterover.

De Jong vraagt zich bovendien af hoe authentiek het programma is. “Hoe kwam Katja ineens aan het geld om 125 kilometer naar de eerste tussenstop af te leggen? En ik geloof er niets van dat ze echt in die taxi sliep in de extreme vrieskou.

De tv-recensie van Angela de Jong kunt u lezen via Blendle.

Foto: KRO-NCRV

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen