Talpa wil zo snel mogelijk aan Netflix leveren

John de Mols productiehuis Talpa wil zo snel mogelijk programma’s gaan leveren aan videodienst Netflix. Dat heeft Maarten Meijs, managing director bij Talpa Global, gezegd op BNR. Er is volgens Meijs al contact. “We willen dat het liefst zo snel mogelijk. Je moet je wel voorstellen: The Voice is wereldwijd een heel groot merk, dus een speler als Netflix weet wel dat er een aantal partijen zijn die heel goed zijn in formats bedenken. In die zin hopen we snel een verbinding te maken.”

Netflix snoept veel kijktijd weg bij de traditionele tv. “Traditionele media staan onder druk, maar televisie heeft nog steeds veel relevantie en kan nog steeds op een heel kort moment een heel grote groep mensen bereiken.”

Toch krijgt Netflix door de overlopende kijker steeds meer budget. En daar wil Talpa ook een hap uit nemen. “Netflix heeft zich tot nu toe voornamelijk gefocust op scripted-programma’s, dus series zoals House of Cards. Ze zullen nu ook de stap gaan maken naar non-scripted, dus formats en concepten. Dat is voor ons logischerwijs een kans.”

Meijs vindt het een spannende ontwikkeling. “Programma’s op Netflix en die platformen hoeven ook niet de lengte te hebben van een traditioneel televisieprogramma. Qua creativiteit en qua proces is het net even iets anders. In die zin is het ook een uitdaging.”

Foto: Beeld en Geluid

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen