SBS 6-maandag blijft overeind zonder Dokter Tinus
De kijkcijfers van maandag 21 november 2016 (SKO)
De maandagavond van SBS 6 blijft goed overeind zonder kijkcijferhit Dokter Tinus. De opvolger van die serie, Een Man Bij De Dokter, scoort prima en het aansluitend uitgezonden Mr. Frank Visser Doet Uitspraak blijft onverminderd populair. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Een nieuwe aflevering van Komt Een Man Bij De Dokter trok maandag om half negen 787.000 kijkers (12 procent). De seizoensfinale van Dokter Tinus had er vorige week nog 1,1 miljoen (16 procent).
Mr. Frank Visser Doet Uitspraak gaat van 1,2 miljoen kijkers (18 procent) vorige week naar 1,1 miljoen kijkers (17 procent) deze week. Tijdens het Frank Visser-programma blijft SBS 6 zijn commerciële concurrent RTL 4 de baas, om half negen lukt dat níet meer.
RTL 4 trok om half negen 820.000 kijkers (12 procent) met De Reis Van Je Leven. Aansluitend was Het Perfecte Plaatje goed voor 756.000 kijkers (12 procent).
NPO 1 was de grote winnaar op prime time met 1,7 miljoen kijkers (25 procent) voor Radar en 1,6 miljoen kijkers (25 procent) voor Spoorloos.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Hunted met 677.000 kijkers (10 procent) op NPO 3, Nieuwsuur met 656.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en Voetbal Inside met 622.000 kijkers (10 procent) op RTL 7.
De Frans Timmermans-docu De Europeaan trok prime time op NPO 2 341.000 kijkers (5 procent). NPO 3 trok na Hunted 207.000 kijkers (3 procent) met Streetlab Op Reis en 178.000 kijkers (3 procent) met Braboneger Verkaast.
Naast Voetbal Inside scoorden de kleinere RTL- en SBS-zenders op prime time vooral met Person of Interest (280.000 kijkers en 4 procent op Net5) en CSI: Cyber (276.000 kijkers en 4 procent op RTL 5).
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Radar (1,7 miljoen), Spoorloos (1,6 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), RTL Boulevard (990.000), Editie NL (721.000) en Met Het Mes Op Tafel (602.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (1,1 miljoen), Schuldig (909.000), Pauw (795.000), Shownieuws (780.000) en RTL Late Night (723.000) het meest in trek.
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.153.000 02. Radar (NPO1) 1.677.000 03. Spoorloos (NPO1) 1.592.000 04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.462.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.412.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.8% 2. RTL4 / 16.3% 3. SBS6 / 12.2% 4. NPO2 / 6.6% 5. RTL7 / 5.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 36,6% 2. RTL Nederland 26,6% 3. SBS Groep 20,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: SBS