Pauw met Sylvana Simons langs RTL Late Night


De kijkcijfers van dinsdag 22 november 2016 (SKO)

Jeroen Pauw trok dinsdagavond 849.000 kijkers met zijn interview met Sylvana Simons in Pauw. Daarmee bereikte hij 27 procent van alle kijkers tussen elf en twaalf. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Pauw wist voor de tweede dag op rij meer kijkers te bekoren dan RTL Late Night, dat gedeeltelijk gelijktijdig wordt uitgezonden. De talkshow van Humberto Tan, met daarin onder meer de nabestaanden van Nicole van den Hurk, scoorde 723.000 kijkers (17 procent).

NPO 1 won niet alleen op de late avond van RTL 4, maar ook op prime time. Opsporing Verzocht (1,4 miljoen en 22 procent) versloeg Verslaafd (944.000 kijkers en 15 procent) en Opgelicht (1,3 miljoen en 20 procent) versloeg The Amsterdam Project (903.000 en 15 procent).

Veronica pakte het brons op prime time: de wedstrijd Sporting Lissabon – Real Madrid was goed voor 858.000 kijkers (14 procent).

Verder koos men op prime time vooral voor de documentaire Emma Wil Leven over een meisje dat overlijdt aan anorexia. Daar keken maar liefst 651.000 kijkers (11 procent) naar. Daaraan voorafgaand keken er 213.000 mensen (4 procent naar Baby Te Huur.

RTL 5 scoorde 337.000 kijkers (5 procent) met Oh Oh Daar Gaan We Weer. SBS 6 noteerde 450.000 kijkers (7 procent) met De Gevaarlijkste Wegen van Nederland en 307.000 kijkers (5 procent) met Mijn Laatste Keer.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (965.000), Editie NL (846.000), Met Het Mes Op Tafel (656.000) en Utopia (589.000).

’s Middags scoorde Tijd voor MAX 608.000 kijkers en had RTL Live 290.000 kijkers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,2 miljoen), Pauw (849.000), RTL Late Night (723.000), Hart van Nederland (613.000), en Shownieuws (573.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.127.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.490.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.411.000
04. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.372.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.284.000


06. Opgelicht (NPO1) 1.272.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.234.000
08. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.233.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.188.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 965.000


11. Verslaafd (RTL4) 944.000
12. The Amsterdam Project (RTL4) 903.000
13. Sporting Lissabon – Real Madrid (Vero) 858.000
14. Pauw (NPO1) 849.000
15. Editie NL (RTL4) 846.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.4%
2. RTL4 / 17.4%
3. SBS6 / 8.0%
4. Vero / 7.9%
5. NPO3 / 6.0%


6. NPO2 / 5.8%
7. NET5 / 4.8%
8. RTL7 / 4.1%
9. RTL5 / 2.7%
10. RTL8 / 2.2%


11. Discov / 1.3%
12. Comedy / 0.9%
13. TLC / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,2%
2. RTL Nederland 26,4%
3. SBS Groep 21,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen