Peter van der Vorst trekt RTL 4-woensdag uit slop


De kijkcijfers van woensdag 26 oktober 2016 (SKO)

Peter van der Vorst trekt de RTL 4-woensdag eigenhandig uit het slop. Zijn programma Van der Vorst ziet sterren is met veel succes teruggekeerd bij de zender: er keken gisteren ruim 1,1 miljoen mensen (18 procent) naar de uitzending met Babette van Veen en René van der Gijp. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 scoorde de afgelopen woensdagen belabberd met Jeroen in California. De seizoensfinale daarvan trok vorige week 489.000 kijkers (8 procent).

Dankzij de kijkcijferstijging om half negen, zit RTL 4 ook om half tien in de lift. De Een Dubbeltje Op Zijn Kant-herhaling stijgt van 575.000 kijkers (9 procent) vorige week naar 805.000 kijkers (14 procent) deze week.

NPO 1 blijft de meest bekeken tv-zender op woensdag prime time. DNA Onbekend kwam uit op 1,4 miljoen kijkers (23 procent), waarna de laatste Smaakt Naar Meer 1,5 miljoen kijkers (24 procent) neerzette.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 818.000 kijkers (15 procent) op NPO 2, Face to Face met 495.000 kijkers (9 procent) op NPO 1 en Samantha en Michael: Enkeltje Torremolinos met 439.000 kijkers (7 procent) op RTL 5.

De comedy All-in Kitchen begon na de Barbie-soap met slechts 215.000 kijkers (4 procent). Net5 wist 324.000 kijkers (5 procent) te vermaken met House Rules.

SBS 6 trok slechts 281.000 kijkers (5 procent) met Met De Deur In Huis en 355.000 kijkers (6 procent) met Queens of the jungle.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (892.000), Editie NL (730.000) en Utopia (524.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (919.000), RTL Late Night (791.000), Shownieuws (706.000), het late NOS Journaal (513.000), het late RTL Nieuws (492.000) en Pauw (468.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.811.000
02. Smaakt naar meer (NPO1) 1.469.000
03. DNA Onbekend (NPO1) 1.430.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.287.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.240.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.137.000
07. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 1.124.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.044.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.007.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 919.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 892.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 818.000
13. Dubbeltje op zijn kant (RTL4) 805.000
14. RTL Late Night (RTL4) 791.000
15. Editie NL (RTL4) 730.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.2%
2. RTL4 / 17.6%
3. SBS6 / 8.3%
4. NPO2 / 7.0%
5. NET5 / 4.9%


6. FOXEre1 / 4.9%
7. Vero / 3.8%
8. RTL7 / 3.7%
9. RTL5 / 3.3%
10. NPO3 / 3.0%


11. RTL8 / 2.7%
12. SBS9 / 1.7%
13. FOX / 1.0%
14. TLC / 0.9%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,2%
2. RTL Nederland 27,3%
3. SBS Groep 18,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros/Nico Kroon

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen