Lucille Werner scoort half miljoen kijkers op SBS 6


De kijkcijfers van dinsdag 18 oktober 2016 (SKO)

Het tweede seizoen van Mijn Laatste Keer is dinsdagavond van start gegaan met 496.000 kijkers op SBS 6. Daarmee werd een marktaandeel van 8,5 procent genoteerd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De presentatie van Mijn Laatste Keer is dit seizoen in handen van het nieuwe SBS 6-gezicht Lucille Werner. Vorig jaar, toen het programma nog te zien was op de late zondagavond na Hart van Nederland, was de presentatie nog in handen van Rob Kamphues.

Kamphues verraste vorig jaar enorm met Mijn Laatste Keer. De eerste aflevering trok om elf uur ’s avonds 832.000 kijkers (21 procent). Uiteindelijk sloot de serie af met 534.000 kijkers (14 procent).

De opener van het tweede seizoen van Mijn Laatste Keer scoorde dinsdag om half tien iets onder het avondgemiddelde van SBS 6, dat dinsdag op 9,2 procent lag.

Mijn Laatste Keer werd overtroffen door Zorg.nu met 1 miljoen kijkers (17 procent) op NPO 1, TV Makelaar met 862.000 kijkers (15 procent) op RTL 4 en Sporting Lissabon – Dortmund met 779.000 kijkers (13 procent) op Veronica.

De meest bekeken uitzendingen om half negen waren Opsporing Verzocht met 1,3 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1, Uitstel van Executie met 859.000 kijkers (14 procent) op RTL 4, het voetbal op Veronica en Brandpunt met 434.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

RTL 5 trok om half negen 431.000 kijkers (7 procent) met Holland’s Next Top Model en SBS 6 kwam uit op 418.000 kijkers (7 procent) voor De Gevaarlijkste Wegen van Nederland.

NPO 3 scoorde 177.000 kijkers (3 procent) met Love Me Gender en 209.000 kijkers (4 procent) met Marlijn: De Dolende Dertiger.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), GTST (1,4 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), EenVandaag (997.000), RTL Boulevard (932.000), Editie NL (839.000) en Utopia (597.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,2 miljoen), Hart van Nederland (802.000), Pauw (784.000) en RTL Late Night (691.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.890.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.373.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.361.000
04. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.258.000
05. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.150.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.037.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.033.000
08. Zorg.nu (NPO1) 1.012.000
09. EenVandaag (NPO1) 997.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 932.000


11. TV Makelaar (RTL4) 862.000
12. Uitstel van Executie (RTL4) 859.000
13. Editie NL (RTL4) 839.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 802.000
15. Pauw (NPO1) 784.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. RTL4 / 17.0%
3. SBS6 / 9.2%
4. Vero / 7.7%
5. NPO2 / 5.9%


6. NET5 / 4.3%
7. RTL5 / 4.2%
8. RTL8 / 3.5%
9. RTL7 / 3.0%
10. NPO3 / 3.0%


11. N.geog / 1.3%
12. Discov / 1.3%
13. SBS9 / 0.9%
14. FOX / 0.8%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,0%
2. RTL Nederland 27,7%
3. SBS Groep 22,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen