Domper voor SBS 6: ook Queens of the Jungle flopt


De kijkcijfers van woensdag 12 oktober 2016 (SKO)

SBS 6 ziet ook zijn nieuwste show Queens of the Jungle floppen. De eerste aflevering trok woensdagavond om half negen slechts 372.000 kijkers naar de tv-zender, goed voor een marktaandeel van 6,0 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Queens of the Jungle trok niet genoeg kijkers voor een plek in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. De realityshow van producent Talpa scoorde 39 procent onder het laatste weekgemiddelde van de zender.

De meest bekeken titels om half negen waren Tussen Kunst en Kitsch met 1,9 miljoen kijkers (32 procent) op NPO 1, Samantha en Michael: Enkeltje Torremolinos met 651.000 kijkers (11 procent) op RTL 5 en Jeroen in California met 622.000 kijkers (10 procent) op RTL 4.

Na Queens of the Jungle wist SBS 6 nog 385.000 kijkers (7 procent) te vermaken met Met De Deur In Huis. Het tweede seizoen begon eind augustus op de zaterdagavond, maar stelde daar zo teleur, dat het nu te zien is op woensdagavond.

De meest bekeken titels tussen half tien en half elf waren Smaakt Naar Meer met 1,4 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1, Herrie op de bosbaan met 867.000 kijkers (15 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 724.000 kijkers (14 procent) op NPO 2.

RTL 7 deed het opvallend goed met de film Red, goed voor 619.000 kijkers (11 procent). De enige andere prime time-titel in de top 25 is Zembla met 502.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

De kleine RTL- en SBS-zenders scoorden op prime time naast Barbie en Red vooral met Zon Seks En Je Ouders In Shock (401.000 kijkers en 7 procent op RTL 5) en de Daphne Bunskoek-show House Rules: Stellen Verbouwen Ons Huis (229.000 kijkers en 4 procent op Net5).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), EenVandaag (909.000), Editie NL (839.000) en Utopia (555.000) waren de vooravondtoppers.

Get The F*ck Out Of My House scoorde 146.000 kijkers, Rad van Fortuin noteerde 424.000 kijkers en Tijd voor MAX (438.000) won van RTL Live (275.000).

Op de late avond waren Hart van Nederland (853.000), RTL Late Night (681.000), Pauw (657.000), Shownieuws (593.000) en Face To Face (556.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.125.000
02. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.941.000
03. Smaakt naar meer (NPO1) 1.351.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.264.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.201.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.168.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.041.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.003.000
09. EenVandaag (NPO1) 909.000
10. Herrie op de bosbaan (RTL4) 867.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 853.000
12. Editie NL (RTL4) 839.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 724.000
14. RTL Late Night (RTL4) 681.000
15. Pauw (NPO1) 657.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.5%
2. RTL4 / 16.5%
3. SBS6 / 8.7%
4. RTL7 / 7.5%
5. NPO2 / 6.7%


6. RTL5 / 5.4%
7. NET5 / 4.4%
8. NPO3 / 3.5%
9. Vero / 2.6%
10. RTL8 / 2.1%


11. Discov / 1.6%
12. TLC / 1.4%
13. N.geog / 1.2%
14. Comedy / 1.1%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,7%
2. RTL Nederland 31,5%
3. SBS Groep 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen