DNA Onbekend keert met succes terug op NPO 1


De kijkcijfers van woensdag 19 oktober 2016 (SKO)

Het Caroline Tensen-programma DNA Onbekend is woensdagavond met succes teruggekeerd op NPO 1. De eerste aflevering bij AvroTros wist ruim 1,4 miljoen kijkers (23 procent) te vermaken, ondanks het voetbal op Veronica. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Veronica was primetimewinnaar met Bayern München – PSV, dat ruim 1,7 miljoen kijkers (28 procent) scoorde. Het programma over familiebanden was de nummer twee op prime time.

DNA Onbekend was vroeger te zien bij collegaomroep KRO-NCRV, maar die liet het programma gaan naar RTL 4. Daar werd het uitgezonden als Familie Gezocht met Nance Coolen. Er keken zo’n 900.000 mensen, niet genoeg voor een vervolg. Tensens nieuwe werkgever AvroTros heeft DNA Onbekend weer teruggehaald.

De nummer drie op prime time was Smaakt Naar Meer, dat direct na DNA Onbekend nog eens 1,3 miljoen kijkers (21 procent) wist te boeien.

De andere meest bekeken uitzendingen op prime time volgen op afstand: Nieuwsuur trok 604.000 kijkers (11 procent) naar NPO 2, Een Dubbeltje Op Zijn Kant noteerde 575.000 kijkers (9 procent) op RTL 4 en Jeroen in California bleef op dezelfde zender steken op 489.000 kijkers (8 procent).

NPO 2 scoorde 226.000 kijkers (4 procent) met Haagse Lobby, NPO 3 noteerde 189.000 kijkers (3 procent) met All Inclusive en 106.000 kijkers (2 procent) met Lieve S-S-Sanne en RTL 5 kwam uit op 458.000 kijkers (7 procent) voor de Barbie-soap.

Daphne Bunskoek scoorde op Net5 277.000 kijkers (5 procent) met House Rules Holland.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), Half Acht Nieuws (944.000), EenVandaag (905.000), RTL Boulevard (857.000), Editie NL (797.000) en Utopia (538.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (956.000), Shownieuws (710.000), RTL Late Night (701.000), Pauw (664.000) en de voetbalnabeschouwing (640.000) waren de late night-winnaars.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, Veronica pakt zilver met 15 procent en RTL 4 brons met 14 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.061.000
02. Bayern München – PSV (Vero) 1.707.000
03. DNA Onbekend (NPO1) 1.443.000
04. Smaakt Naar Meer (NPO1) 1.333.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.332.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.195.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.035.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 956.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 944.000
10. EenVandaag (NPO1) 905.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 857.000
12. Editie NL (RTL4) 797.000
13. Shownieuws (SBS6) 710.000
14. RTL Late Night (RTL4) 701.000
15. Pauw (NPO1) 664.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.4%
2. Vero / 15.2%
3. RTL4 / 14.1%
4. SBS6 / 8.1%
5. NPO2 / 5.4%


6. NET5 / 4.2%
7. RTL7 / 3.6%
8. RTL5 / 3.5%
9. RTL8 / 3.0%
10. NPO3 / 2.4%


11. N.geog / 1.5%
12. TLC / 1.1%
13. Discov / 1.1%
14. SBS9 / 1.0%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,2%
2. SBS Groep 28,5%
3. RTL Nederland 24,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros/Nico Kroon

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen