The Next Boy/Girl Band ziet kijkcijfers stijgen


De kijkcijfers van vrijdag 16 september 2016 (SKO)

De dure SBS 6-show The Next Boy/Girl Band zit in de lift. De vierde aflevering die vrijdagavond werd uitgezonden is de best scorende tot nu toe. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste drie afleveringen van de show met Nicolette van Dam en Tim Douwsma scoorden 434.000 kijkers (9,0 procent marktaandeel), 512.000 kijkers (8,5 procent) en 437.000 kijkers (8,1 procent). De vierde aflevering was gisteren goed voor 563.000 kijkers en 9,7 procent marktaandeel.

Ook deze score van The Next Boy/Girl Band is nog niet voldoende voor een grote show op vrijdagavond prime time, maar de kijkcijfers bewegen zich nu wel de goede richting op.

NPO 1 blijft de winnaar op vrijdag prime time met Witse, goed voor 1,4 miljoen kijkers (23 procent), en Eén tegen 100, goed voor 1,3 miljoen kijkers (22 procent).

Superkids op RTL 4 was het meest bekeken alternatief met ruim 1,1 miljoen kijkers (19 procent).

Het nieuwe seizoen van College Tour begon met prima cijfers op NPO 2. Na Twee Voor Twaalf (643.000 kijkers en 11 procent) trok de College Tour-aflevering met Jochem Myjer 782.000 kijkers (13 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 557.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en Voetbal Inside met 479.000 kijkers (8 procent) op RTL 7.

RTL 5 trok 69.000 kijkers (1 procent) met Suits, RTL 8 trok 84.000 kijkers (1 procent) met Labor Pains, Net5 trok 259.000 kijkers (5 procent) met NCIS: New Orleans en Veronica trok 277.000 kijkers (5 procent) met Komt Een Blondje Bij De Dokter.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,3 miljoen), DWDD (1 miljoen), Half Acht Nieuws (876.000), Zesuurjournaal (740.000), RTL Boulevard (719.000), EenVandaag (703.000) en Editie NL (612.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 519.000 kijkers en Rad van Fortuin 396.000.

Op de late avond waren RTL Late Night (1,1 miljoen), Hart van Nederland (917.000), Eredivisie op vrijdag (826.000), Shownieuws (740.000) en Pauw (628.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.974.000
02. Witse (NPO1) 1.379.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.279.000
04. Een tegen 100 (NPO1) 1.263.000
05. Superkids (RTL4) 1.111.000


06. RTL Late Night (RTL4) 1.079.000
07. De wereld draait door (NPO1) 1.043.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 917.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 876.000
10. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 826.000


11. College Tour (NPO2) 782.000
12. Shownieuws (SBS6) 740.000
13. Journaal 18:00 (NPO1) 740.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 719.000
15. EenVandaag (NPO1) 703.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.8%
2. RTL4 / 20.5%
3. SBS6 / 10.5%
4. NPO2 / 7.3%
5. RTL7 / 5.3%


6. NET5 / 4.7%
7. Vero / 3.4%
8. NPO3 / 2.4%
9. RTL5 / 1.8%
10. RTL8 / 1.6%


11. Discov / 1.1%
12. Comedy / 1.1%
13. N.geog / 0.9%
14. TLC / 0.9%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,5%
2. RTL Nederland 29,2%
3. SBS Groep 19,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen