Paul de Leeuw vindt kijkersverlies Kookshow ‘kut’

Foto: SBSHet derde seizoen van Pauls Puber Kookshow is vrijdagavond om half acht van start gegaan met 137.000 kijkers bij Zapp op NPO 3. Daarmee scoorde de kindershow 3,3 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De bijna één uur durende kookshow van Paul de Leeuw is verhuisd van zaterdag- naar vrijdagavond, waar het moet concurreren met Goede Tijden Slechte Tijden. De kijkcijfers zijn dan ook behoorlijk ingestort, tot grote woede van De Leeuw.

Het programma debuteerde vorig jaar op zaterdagavond om half acht met 435.000 kijkers en 7,3 procent marktaandeel. De afleveringen erna scoorden vaak tussen de 300.000 en 400.000 kijkers.

De Leeuw is zwaar teleurgesteld. “Na twee seizoenen knokken om beetje publiek op te bouwen voor Pauls Puber Kookshow op zaterdag zijn we door de Publieke Omroep-leiding op vrijdag gezet. #KUT“, twittert hij.

Voorafgaand aan de eerste uitzending op de nieuwe uitzendavond liet De Leeuw al merken dat hij niet blij is met het nieuwe uitzendmoment, door kritische noten van kijkers te retweeten. “Wie verzint het om de Puber Kookshow naar vrijdag te verplaatsen? Dat wordt onder 300.000 kijkers (GTST!)“, zegt Nick bijvoorbeeld.

En Marloes: “Leeeeuk! Pauls Puber Kookshow kijken op NPO 3, maar waarom niet meer op zaterdag?

Overigens was De Leeuw met het vorige tijdstip – zaterdag om 19.25 uur – óók niet tevreden. “Het zou leuk zijn als je een iets beter tijdstip hebt. Er zijn op dit tijdstip veel andere programma’s, zoals Kassa op NPO 1“, zei hij eerder.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen