Mediawaakhond uit kritiek op Max Verstappen in Pauw

Foto: RTLHet Commissariaat voor de Media heeft BNN-VARA aangesproken op het een uur durende tv-interview dat Jeroen Pauw had met raceheld Max Verstappen. Dat bevestigt de mediawaakhond in NRC Handelsblad. Verstappen bezorgde Pauw in mei het recordaantal van 1,2 miljoen kijkers. Zij zagen Verstappen een uur lang zitten in een outfit van Red Bull. Het merk kwam ‘overdreven en overdadig’ in beeld en daarom heeft de mediawaakhond een laatste waarschuwing gegeven aan BNN-VARA.

Gerard Timmer, directeur bij BNN-VARA, vindt het lastig om te bepalen wat de grens is in dit soort gevallen. “Als je dan bij Verstappen aankomt voor een interview en hij draagt een pet en een jas met logo, pak je dan de camera weer in omdat dat van het Commissariaat niet mag? Daar zit de spanning.

Een lastige situatie, aldus Timmer. “Dat Verstappen-interview is geroemd, veel bekeken, het is relevant. Daar knelt de juridische en maatschappelijke werkelijkheid.

Voor het Commissariaat begint de maat langzaam aan vol te raken als het gaat om BNN-VARA. De mediawaakhond stelde de omroep onder verscherpt toezicht nadat vorig jaar in De Wereld Draait Door uitgebreid reclame werd gemaakt voor het mislukte DWDD-restaurant.

Bij een eerstvolgende overtreding, bevestigt het Commissariaat, zal de toezichthouder de omroep een boete opleggen“, is te lezen in het NRC (via Blendle).

Lees ook: ‘Pauw gaf Red Bull 1,2 miljoen euro aan zendtijd cadeau’ (mei)

Foto: BNN/VARA

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen