Irene Moors valt uit kijkcijfer top 25


De kijkcijfers van maandag 19 september 2016 (SKO)

Foto: Q-musicIrene Moors mag met haar komst dan wel in één klap dé grote ster van SBS 6 zijn geworden, qua kijkcijfers scoort ze niet veel beter dan een collega als Kim-Lian van der Meij. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Haar eerste programma De Vreemde Eend was niet bepaald een succes, maar ook haar tweede programma Over Smaak Valt Te Twisten doet het momenteel niet echt goed. En dat terwijl ze na dé grote hit van SBS 6 geprogrammeerd staat: Dokter Tinus.

Over Smaak Valt Te Twisten viel maandag met de vierde aflevering zelfs uit de top 25 van meest bekeken programma’s. Er keken vanaf half tien 431.000 mensen naar het programma, goed voor 7 procent marktaandeel. Dat is onder het zendergemiddelde van SBS 6.

De eerste drie afleveringen van Over Smaak Valt Te Twisten scoorden 516.000 kijkers (9 procent), 510.000 kijkers (9 procent) en 478.000 kijkers (9 procent).

Dokter Tinus deed het direct ervoor bijna drie keer zo goed: de serie noteerde een voor SBS 6 zeer hoge 1,1 miljoen kijkers (18 procent). Daarmee passeerde SBS 6 opnieuw zelfs zijn grote commerciële concurrent RTL 4.

De meest bekeken programma’s tegenover Dokter Tinus waren Radar met 1,2 miljoen kijkers (20 procent), Voetbal Inside met 778.000 kijkers (13 procent) op RTL 7 en Family Island met 771.000 kijkers (12 procent) op RTL 4.

De meest bekeken concurrenten van Over Smaak Valt Te Twisten waren Memories met 1,2 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, Voetbal Inside op RTL 7, Nieuwsuur met 759.000 kijkers (14 procent) op NPO 2 en Nooit Meer Naar Huis met 665.000 kijkers (11 procent) op RTL 4.

NPO 3 bleef achter met 235.000 kijkers (4 procent) voor Proefkonijnen en 172.000 kijkers (3 procent) voor Ruben en de idioten.

RTL 5 scoorde 242.000 kijkers (4 procent) met CSI: Cyber, RTL 8 trok 135.000 kijkers (2 procent) met Big Daddy, Net5 trok 372.000 kijkers (6 procent) met Person of Interest en Veronica 398.000 kijkers (7 procent) met Thor: The Dark World.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), RTL Boulevard (966.000), Editie NL (847.000), Zesuurjournaal (812.000) en EenVandaag (750.000). Utopia trok 605.000 kijkers en Rad van Fortuin 464.000 kijkers.

Op de late avond waren Het Familiediner (1,1 miljoen kijkers), Hart van Nederland (864.000), RTL Late Night (739.000), Shownieuws (657.000) en Pauw (626.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.903.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.327.000
03. Memories (NPO1) 1.229.000
04. Radar (NPO1) 1.217.000
05. Het Familiediner (NPO1) 1.126.000


06. Dokter Tinus (SBS6) 1.124.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.106.000
08. De wereld draait door (NPO1) 1.099.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 966.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 864.000


11. Editie NL (RTL4) 847.000
12. Journaal 18:00 (NPO1) 812.000
13. Voetbal Inside (RTL7) 778.000
14. Family Island (RTL4) 771.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 759.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. RTL4 / 17.2%
3. SBS6 / 11.8%
4. NPO2 / 6.0%
5. RTL7 / 5.9%


6. NET5 / 5.3%
7. Vero / 4.4%
8. RTl5 / 3.4%
9. NPO3 / 3.3%
10. RTL8 / 2.3%


11. Comedy / 1.2%
12. TLC / 1.1%
13. Discov / 1.0%
14. SBS9 / 0.8%
15. Nick / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,1%
2. RTL Nederland 28,8%
3. SBS Groep 22,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen