Gordon stelt teleur op RTL 4: 11 procent marktaandeel


De kijkcijfers van maandag 12 september 2016 (SKO)

Het tweede seizoen van Nooit Meer Naar Huis met Gordon is maandagavond om half tien van start gegaan met 600.000 kijkers en 11,2 procent marktaandeel op RTL 4. Daarmee scoorde hij ruim onder het avondgemiddelde van de zender, dat maandag op 16,5 procent lag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 scoorde vorige week op hetzelfde tijdstip nog 1,1 miljoen kijkers en 19 procent marktaandeel met het voorlopig eenmalige Linda de Mol-programma The Story Of My Life.

Gordon wist niet op te boksen tegen de Anita Witzier-show Memories op NPO 1. Dat programma was goed voor 1,1 miljoen kijkers (20 procent).

Op hetzelfde moment trokken ook RTL 7 en NPO 2 meer kijkers: Voetbal Inside was goed voor 610.000 kijkers (11 procent) en Nieuwsuur voor 602.000 kijkers (12 procent).

Wel bleef Gordon de SBS 6-show Over Smaak Valt Te Twisten met Irene Moors voor, al is het verschil niet enorm. Dat programma wist 478.000 kijkers (9 procent) te vermaken.

SBS 6 won om half negen wél van RTL 4: Dokter Tinus trok 974.000 kijkers (17 procent), terwijl Family Island met Johnny de Mol niet verder kwam dan een teleurstellende 697.000 kijkers (12 procent).

Dokter Tinus hoefde alleen het Antoinette Hertsenberg-programma Radar voor te laten gaan. Dat programma wist 1,3 miljoen kijkers (23 procent) te boeien.

NPO 3 trok 293.000 kijkers (5 procent) met Proefkonijnen en 331.000 kijkers (6 procent) met Ruben en de idioten.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), GTST (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (837.000), DWDD (833.000), RTL Boulevard (734.000), Zesuurjournaal (658.000) en EenVandaag (629.000) waren de vooravondtoppers. SBS 6 trok 519.000 kijkers met Utopia en 394.000 kijkers met Rad van Fortuin. De Universiteitsstrijd op NPO 2 begon met 226.000 kijkers.

Op de late avond waren Het Familiediner (893.000), Hart van Nederland (777.000), RTL Late Night (688.000), Pauw (632.000) en Shownieuws (599.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel. RTL 4 moet genoegen nemen met bijna 17 procent en SBS 6 pakt brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.672.000
02. Radar (NPO1) 1.259.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.146.000
04. Memories (NPO1) 1.127.000
05. Dokter Tinus (SBS6) 974.000


06. Het Familiediner (NPO1) 893.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 837.000
08. De wereld draait door (NPO1) 833.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 777.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 734.000


11. Family Island (RTL4) 697.000
12. RTL Late Night (RTL4) 688.000
13. Journaal 18:00 (NPO1) 658.000
14. Pauw (NPO1) 632.000
15. EenVandaag (NPO1) 629.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. RTL4 / 16.5%
3. SBS6 / 11.8%
4. RTL7 / 5.6%
5. NPO2 / 5.6%


6. Vero / 4.9%
7. NPO3 / 4.3%
8. NET5 / 3.9%
9. RTL8 / 3.5%
10. RTL5 / 2.7%


11. Discov / 1.2%
12. TLC / 1.1%
13. Comedy / 1.0%
14. N.geog / 0.7%
15. Nick / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,7%
2. RTL Nederland 28,3%
3. SBS Groep 21,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen