Suzanne Kunzeler verwachtte meer van Chef in je Oor

Foto: EenVandaagNPO 3-baas Suzanne Kunzeler had meer verwacht van het kookprogramma Chef in je Oor van Klaas van der Eerden, dat twee weken geleden afsloot met 53.000 kijkers en 0,9 procent marktaandeel. Dat vertelt ze in Het Parool. Chef in je Oor is veertien weken lang te zien geweest op NPO 3. De kijkcijfers vielen tegen, maar de kritieken waren lovend. “Ik lig niet wakker van kijkcijfers. Maar soms komen je hoge verwachtingen niet uit, zoals bij Chef in je oor“, zegt de zenderbaas.

Het scoorde onverdiend slecht, vindt ze. “Jan rijdt rond, in mijn ogen een prachtig programma, is nog zo’n voorbeeld. Ik kan zoiets niet doorzetten omdat ik het zo leuk vind. Het gaat wel online verder, omdat er een aantal makers zitten van wie ik meer wil zien.

Dat ze regelmatig flops programmeert, vindt Kunzeler niet erg. Er is op NPO 3 nou eenmaal ruimte voor mislukking, zegt ze. “Ik denk dat van de drie publieke zenders die ruimte er bij NPO 3 het meeste is. We zoeken de grenzen op, het mag prikkelend zijn, er mag lef getoond worden. We hebben vaak pilots en als die interessant zijn, kan het door.

Zondag Met Lubach begon matig, maar is nu één van de steunpilaren van NPO 3. “Ik was in eerste instantie best huiverig voor Zondag met Lubach. Daar hebben we het veel over gehad, ook met de VPRO. Uiteindelijk is er een groter ontwikkelingsbudget op gelegd, zodat Arjen en zijn ploeg in Amerika konden gaan kijken.”

Hij kreeg de ruimte zijn programma verder te ontwikkelen, terwijl de kijkcijfers helemaal niet zo hoog waren in het begin. Nu is het een van onze ankers.”

Het Parool-interview met Suzanne Kunzeler, waarin ze ook nog vertelt over het stoppen van 24 Uur Met, het dalende bereik onder jongeren van NPO 3 en haar YouTube-beleid, kunt u lezen via Blendle.

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen