RTL Boulevard met vertrekkende Albert weinig bekeken


De kijkcijfers van maandag 15 augustus 2016 (SKO)

Foto: RTLDe uitzending van RTL Boulevard waarin Albert Verlinde zijn vertrek bij de showrubriek toelichtte, trok maandagavond 570.000 kijkers naar RTL 4. Daarmee zette het programma 15 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dat RTL Boulevard zo weinig kijkers trok ondanks dat het de meest besproken man uit het showbizznieuws aan de desk had zitten, zijn te wijten aan het zomerse weer en de forse concurrentie met de Olympische Spelen.

Verlinde is nog twee weken lang te zien in RTL Boulevard. Volgende week vrijdag neemt hij definitief afscheid van de kijker van de showrubriek.

Voorafgaand aan RTL Boulevard keken er 421.000 mensen (13 procent) naar Editie NL. Aansluitend trok het Half Acht Nieuws 674.000 kijkers (16 procent).

NPO 1 trok op hetzelfde moment, van 18.40 tot 19.15 uur, 1,5 miljoen kijkers (40 procent) met Studio Rio. Om 19.15 uur begon het turnen en keken er zelfs 2,1 miljoen mensen (40 procent).

Ook op prime time was NPO 1 de grote winnaar dankzij het door 2,4 miljoen mensen (42 procent) bekeken beachvolleybal.

Het meest bekeken alternatief voor de Spelen op prime time was De Slimste Mens met 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 2, gevolgd door Geer en Goor: Waarheen Waarvoor met 479.000 kijkers (8 procent) op RTL 4.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 441.000 kijkers (7 procent) op NPO 2, Voetbal Inside met 429.000 kijkers (7 procent) op RTL 7 en Hotter Than My Daughter met 339.000 kijkers (6 procent) op RTL 4.

SBS 6 scoorde 332.000 kijkers (6 procent) met De 25.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren Turnen OS (2,1 miljoen), Studio Rio Avond (1,5 miljoen), Achtuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (674.000), Zesuurjournaal (651.000) en RTL Boulevard (570.000). Nieuwe Tijden trok 454.000 kijkers en Utopia 435.000.

Op de late avond was Wielrennen OS het meest in trek met 1,7 miljoen kijkers, gevolgd door Studio Olympic Park (1,3 miljoen), Hart van Nederland (817.000) en Shownieuws (643.000). RTL 4 trok 331.000 kijkers met Van der Vorst ziet sterren.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 40 procent marktaandeel. NPO 2 pakt zilver met 10 procent en RTL 4 brons met 9 procent.

Top 15
01. Beachvolleybal OS NLD NLD H KF (NPO1) 2.436.000
02. Turnen OS (NPO1) 2.052.000
03. Wielrennen OS Baan Omnium H (NPO1) 1.667.000
04. Studio Rio Avond (NPO1) 1.502.000
05. Studio Olympic Park (NPO1) 1.322.000


06. De Slimste Mens (NPO2) 1.233.000
07. Journaal 20:00 (NPO2) 1.216.000
08. Paardensport OS Dressuur F (NPO1) 1.087.000
09. Rio Live (NPO1) 977.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 817.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 674.000
12. Journaal 18:00 (NPO2) 651.000
13. Shownieuws (SBS6) 643.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 570.000
15. EenVandaag (NPO2) 556.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 40.4%
2. NPO2 / 10.1%
3. RTL4 / 8.9%
4. SBS6 / 7.3%
5. NET5 / 3.9%


6. RTL7 / 3.5%
7. Vero / 3.3%
8. RTL8 / 2.2%
9. RTL5 / 2.1%
10. NPO3 / 1.7%


11. Comedy / 1.2%
12. SBS9 / 0.9%
13. TLC / 0.7%
14. N.geog / 0.6%
15. Discov / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 52,2%
2. RTL Nederland 16,7%
3. SBS Groep 15,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen