Marktaandeel Rad van Fortuin daalt verder

Het Rad van Fortuin met André Hazes jr. heeft woensdag voor de tweede dag op rij marktaandeel ingeleverd. De daling is wel minder fors dan op dinsdag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het Rad van Fortuin trapte maandag om acht uur af met een voor SBS 6 op dat tijdstip uitzonderlijk hoge 810.000 kijkers en 15 procent marktaandeel. Dat het aantal kijkers zou afnemen was vanwege het huidige zomerweer vanzelfsprekend, maar ook het marktaandeel is fors gedaald.

Het marktaandeel van het Rad van Fortuin daalde dinsdag met 25 procent. De tweede aflevering was goed voor 465.000 kijkers en 11 procent marktaandeel.

De derde aflevering scoorde gisterenavond 437.000 kijkers en 10 procent marktaandeel. Dat betekent dat het marktaandeel met nog eens 9 procent is gedaald.

Mocht het marktaandeel van Rad van Fortuin stabiliseren rond de 10 procent, dan is dat voor SBS 6 een prima score. Ter vergelijking: het laatste weekgemiddelde van SBS 6 is 8 procent.

De grootste concurrenten van het Rad van Fortuin waren woensdag het Achtuurjournaal met 1,7 miljoen kijkers (40 procent) op NPO 1 en Nieuwe Tijden met 464.000 kijkers (11 procent) op RTL 4.

Het Rad van Fortuin krijgt het binnenkort een stuk lastiger. Op 5 september keert kijkcijferhit Goede Tijden Slechte Tijden namelijk terug voor een nieuw seizoen op RTL 4.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen