Boer Zoekt Vrouw Internationaal verplettert concurrentie
De kijkcijfers van zondag 28 augustus 2016 (SKO)
De magie van Boer Zoekt Vrouw is nog steeds niet uitgewerkt. De kick off van de nieuwe Internationaal-serie trok zondag na het Achtuurjournaal bijna 3,1 miljoen kijkers, bijna de helft van álle tv-kijkers op dat moment (48 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het voorstelrondje van Boer Zoekt Vrouw, dat later in het seizoen terugkeert voor het vervolg, bleef de concurrentie ver voor. Het meest bekeken alternatief was Zomergasten met 576.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.
De andere meest bekeken titels tussen half negen en half tien waren Obese met 442.000 kijkers (7 procent) op RTL 4, Wegmisbruikers met 329.000 kijkers (5 procent) op SBS 6 en Rare Jongens met 305.000 kijkers (5 procent) op NPO 3.
De toppers tussen half tien en half elf waren de Musical Sing A Long met 1,4 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Stegeman op de bres met 827.000 kijkers (14 procent) op SBS 6, Ranking the Stars met 507.000 kijkers (9 procent) op NPO 3 en Moordvrouw met 339.000 kijkers (6 procent) op RTL 4.
Vooravond en late avond
Het populairst in de vooravond waren het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen), Studio Sport (704.000), Half Acht Nieuws (480.000) en De Grote Verbouwing (312.000).
Op de late avond waren Hart van Nederland (1,1 miljoen), Shownieuws (848.000), Studio Voetbal (689.000) en Reportage (310.000) het meest in trek.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 35 procent marktaandeel. SBS 6 pakt zilver met 10 procent en NPO 2 brons met 7 procent.
Top 15 01. Boer Zoekt Vrouw Internationaal (NPO1) 3.091.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.543.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.226.000 04. Musical Sing A Long (NPO1) 1.360.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 1.060.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 35.0% 2. SBS6 / 10.3% 3. NPO2 / 7.1% 4. RTL4 / 7.0% 5. NPO3 / 4.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 47,0% 2. SBS Groep 17,9% 3. RTL Nederland 16,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.