Sterren in de modder geen hit op SBS 6


De kijkcijfers van woensdag 13 juli 2016 (SKO)

Foto: KRODe eenmalige SBS 6-show Mud Masters VIPS, waarin bekende Nederlanders een hindernisbaan aflegden om aandacht te vraag voor KNGF Geleidehonden, trok woensdagavond 455.000 kijkers. Daarmee werd een marktaandeel van ruim 8 procent gerealiseerd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De door Patty Brard en Viktor Brand gepresenteerde show was hekkensluiter van de dagelijkse kijkcijfer top 25. De show moest op prime time NPO 1 en RTL 4 voor laten gaan.

NPO 1 was de winnaar op prime time met herhalingen van Tussen Kunst en Kitsch (1,4 miljoen en 25 procent) en Floortje Naar Het Einde Van De Wereld (1,2 miljoen en 21 procent).

Ook RTL 4 bracht herhalingen op de buis. Love is in the Air zette 770.000 kijkers (14 procent) neer, waarna Jo Frost: Nanny On Tour op 511.000 kijkers (9 procent) uitkwam.

NPO 2 scoorde 631.000 kijkers (11 procent) met Nieuwsuur. De Zaak Van Je Leven van Omroep WNL trok daaraan voorafgaand 368.000 kijkers (7 procent). NPO 3 scoorde 339.000 kijkers (6 procent) met het avondvullende Toppers in Concert 2015.

De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Star Trek Into Darkness met 330.000 kijkers (6 procent) op RTL 7, Leve Boerenliefde met 321.000 kijkers (6 procent) op RTL 5 en You’ve Got Mail met 320.000 kijkers (6 procent) op Net5.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), RTL Boulevard (975.000), EenVandaag (898.000), Nieuwe Tijden (777.000) Editie NL (693.000) en Tourjournaal (675.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 530.000 kijkers.

Op de late avond was Hart van Nederland (935.000) het meest in trek, gevolgd door De Avondetappe (934.000), Shownieuws (700.000) en RTL Late Night (677.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (16 procent) en SBS 6 (10 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.851.000
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.374.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.308.000
04. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.158.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.011.000


06. RTL Boulevard (RTL4) 975.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 935.000
08. De Avondetappe (NPO1) 934.000
09. EenVandaag (NPO1) 898.000
10. Nieuwe Tijden (RTL4) 777.000


11. Love is in the air (RTL4) 770.000
12. Tour de France (NPO1) 733.000
13. Shownieuws (SBS6) 700.000
14. Editie NL (RTL4) 693.000
15. RTL Late Night (RTL4) 677.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.5%
2. RTL4 / 16.2%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 6.4%
5. NET5 / 5.4%


6. NPO3 / 4.8%
7. RTL7 / 4.7%
8. RTL5 / 4.1%
9. Vero / 4.0%
10. RTL8 / 3.3%


11. Discov / 1.3%
12. TLC / 1.1%
13. Comedy / 1.1%
14. N.geog / 0.9%
15. FOX / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,7%
2. RTL Nederland 28,3%
3. SBS Groep 20,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen