Nieuwe Tijden blijft stabiel op bijna 900.000 kijkers


De kijkcijfers van dinsdag 5 juli 2016 (SKO)

Foto: SBSNieuwe Tijden, de zomerse vervanger van Goede Tijden Slechte Tijden op RTL 4, heeft dinsdag geen kijkers verloren. Er keken zelfs nét iets meer mensen dan naar de première op maandag. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De meeste nieuwe programma’s zien de kijkcijfers iets inzakken na de eerste aflevering, maar Nieuwe Tijden heeft daar vooralsnog geen last van. Na 858.000 kijkers (18 procent) voor aflevering één, trok aflevering twee 878.000 kijkers (17 procent).

Nieuwe Tijden scoort wel aanzienlijk minder kijkers dan Goede Tijden Slechte Tijden. Die soap scoorde de afgelopen weken zo’n 1,3 à 1,4 miljoen kijkers en 25 procent marktaandeel.

RTL 4 blijft desondanks de nummer twee om acht uur ’s avonds. De marktleider op het tijdstip blijft het Achtuurjournaal met ditmaal 1,9 miljoen kijkers (36 procent).

De nummer drie om acht uur is Trauma Centrum van SBS 6. Daar keken ditmaal 462.000 mensen (9 procent) naar.

NPO 1 was de winnaar op prime time met Opsporing Verzocht, dat ruim 1,1 miljoen kijkers (20 procent) trok, en Studio France, dat 830.000 kijkers (14 procent) trok.

De nummer twee op prime time was RTL 4, dat 753.000 kijkers (14 procent) trok met Met Open Armen en 686.000 kijkers (12 procent) met Grillmasters.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Nieuwsuur met 665.000 kijkers (12 procent) op NPO 2, Oplichters in het buitenland met 502.000 kijkers (9 procent) op SBS 6 en Deurwaarders: Betalen of Leeghalen met 454.000 kijkers (8 procent) op RTL 5.

NPO 3 trok 388.000 kijkers (7 procent) met Lauren! Op Ibiza.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (991.000), RTL Boulevard (982.000), EenVandaag (941.000), Tourjournaal (724.000), Editie NL (722.000), Nederland Verhuist (632.000) en Utopia (556.000) waren de meest bekeken vooravondtitels.

Op de late avond was Hart van Nederland (1 miljoen) het meest in trek, gevolgd door Shownieuws (750.000), RTL Late Night (744.000) en De Avondetappe (737.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.896.000
02. Half acht nieuws (RTL4) 1.211.000
03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.124.000
04. Hart van Nederland (SBS6) 1.038.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 991.000


06. RTL Boulevard (RTL4) 982.000
07. EenVandaag (NPO1) 941.000
08. Nieuwe Tijden (RTL4) 878.000
09. Studio France (NPO1) 830.000
10. Met open armen (RTL4) 753.000


11. Shownieuws (SBS6) 750.000
12. RTL Late Night (RTL4) 744.000
13. De Avondetappe (NPO1) 737.000
14. Tourjournaal (NPO1) 724.000
15. Editie NL (RTL4) 722.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 18.5%
2. RTL4 / 16.8%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO2 / 6.7%
5. NET5 / 5.6%


6. RTL7 / 4.9%
7. RTL8 / 4.8%
8. RTL5 / 4.7%
9. NPO3 / 3.7%
10. Vero / 3.4%


11. SBS9 / 1.5%
12. Discov / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. RTLZ / 1.0%
15. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 31,2%
2. Publieke Omroep 28,9%
3. SBS Groep 20,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen