DWDD-college met Ilse DeLange prime time-winnaar


De kijkcijfers van donderdag 21 juli 2016 (SKO)

Foto: CorbinoHet tv-college van de Ilse DeLange-band The Common Linnets in DWDD Summerschool hield donderdagavond 904.000 mensen aan de buis gekluisterd op NPO 1, goed voor een marktaandeel van 22 procent. Daarmee was het de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Vorige week behaalde DWDD Summerschool een kijkcijferrecord dankzij Paulien Cornelisse. Haar gastcollege over taal scoorde maar liefst 1,6 miljoen kijkers en 29 procent marktaandeel.

De WNL-titel Allemaal Familie trok direct na DWDD Summerschool flink wat minder kijkers. Daar keken slechts 540.000 mensen naar, goed voor 12 procent marktaandeel.

Allemaal Familie veroorzaakte een flinke dip in de programmering van NPO 1. De Avondetappe erna trok namelijk 804.000 kijkers (17 procent).

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Nieuwsuur met 588.000 kijkers (13 procent) op NPO 2, Help Mijn Man Is Klusser met 550.000 kijkers (13 procent) op RTL 4 en Syndroom met 535.000 kijkers (12 procent) op RTL 4.

Slechts één andere uitzending op prime time schopte het eveneens tot de kijkcijfer top 25, namelijk Darts World Matchplay met 361.000 kijkers (9 procent) op RTL 7. SBS 6 kwam niet verder dan 340.000 kijkers (8 procent) voor Was Ik Maar Thuis Gebleven.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gevoel van de Vierdaagse (998.000), Tourjournaal (772.000), Half Acht Nieuws (745.000), RTL Boulevard (590.000), Editie NL (547.000) en Nieuwe Tijden (496.000) waren de vooravondtoppers. Utopia trok 472.000 kijkers.

Op de late avond was Hart van Nederland het meest in trek met 819.000 kijkers, gevolgd door De Avondetappe (804.000), RTL Late Night (750.000) en Shownieuws (746.000).

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 10 procent. small>(Foto: VARA/Annemieke van der Togt)

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.455.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.229.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.098.000
04. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 998.000
05. Tour de France (NPO1) 935.000


06. DWDD University (NPO1) 904.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 819.000
08. De Avondetappe (NPO1) 804.000
09. Tourjournaal (NPO1) 772.000
10. RTL Late Night (RTL4) 750.000


11. Shownieuws (SBS6) 746.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 745.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 590.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 588.000
15. Help mijn man is klusser (RTL4) 550.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.6%
2. RTL4 / 15.6%
3. SBS6 / 10.0%
4. RTL7 / 6.6%
5. NPO2 / 5.4%


6. NET5 / 5.3%
7. Vero / 4.5%
8. NPO3 / 3.7%
9. RTL8 / 3.0%
10. RTL5 / 2.5%


11. SBS9 / 1.4%
12. FOX / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. Discov / 0.9%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 30,7%
2. RTL Nederland 27,7%
3. SBS Groep 21,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen